Ocena kierowcy - Volvo V90 II Cross Country Facelifting
Michał,
ponad rok temu
Silnik 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW
Rok produkcji 2023
Przebieg:
3 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Multimedia z Androidem Automotive.
5,0
Całokształt
Wspaniały samochód, nieco oldschoolowy, bardzo elegancki i świetnie wykończony.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie mam uwag. Moc wystarczająca, spalanie w granicach 6,5-7 litrów/100 km przy normalnej jeździe miasto-trasa. Dźwięk jak na diesla akceptowalny.
5,0
Skrzynia biegów
Działa płynnie, bez szarpnięć.
5,0
Układ jezdny
Komfortowo, ale jednocześnie bez pływania i podpierania lusterkami zakrętów. Nie jest to sportowy samochód, ale to dobrze. Nie po to się kupuje volvo, żeby ścinać zakręty i gubić plomby z zębów na wybojach.
5,0
Karoseria
Piękna, ponadczasowa linia, doskonałe spasowanie i jakość materiałów,
Komfort
4,0
Widoczność
To duży samochód, więc bywa z tym różnie. Pomaga kamera cofania, jednak mój egzemplarz nie ma kamery 360 stopni, więc na przód trzeba nieco uważać.
4,0
Ergonomia
Wystarczająco dobrze, choć osobiście wolałbym więcej przycisków fizycznych. Natomiast dzięki obsłudze głosowej i nieprzeładowaniu funkcjami i opcjami sterowanie nie jest udręką. Multimedia z systemem Android fenomenalne. Nieprzeładowane zbędnymi funkcjami, intuicyjne i stabilne. Jest wszystko czego potrzeba i żadnych niepotrzebnych bajerów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag. Robi to co ma robić. Bardzo mocne podgrzewanie foteli i kierownicy, po skandynawsku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca w środku zarówno dla pasażerów, jak i bagażu. Przy wzroście 190 cm spokojnie usiądę sam za sobą i ani kolanami, ani głową nie będę w nic uderzał.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, ale uważam, że w tej klasie powinno być lepiej. Przy ok. 140 km/h pojawia się szum powietrza w okolicy lusterka. Słyszalne również odgłosy toczenia opon z okolic nadkoli. Za to silnik wygłuszony bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie jest bardzo dobrze. Jestem przed pierwszym serwisem, zatem nie mam opinii w tym zakresie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość bardzo wysoka, ale taka również cena. Owszem, bogate wyposażenie standardowe sprawia, że finalnie samochód tańszy niż rywale spod znaku Mercedesa, czy Audi, ale jednak kwota 300 tys. zł pozwala naprawdę na szeroki wybór wśród nowych samochodów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 B4 Diesel Mild Hybrid 211KM 155kW
[l/100km]