Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 III Kombi

Michał, 5 lat temu
Silnik 2.4 D 175KM 129kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 267 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V70 III Kombi 2.4 D 175KM 129kW 2009-2010 - Oceń swoje auto
4,57
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Brak info o temperaturze płynu chłodzącego oraz bagnetu oleju
Układ elektryczny : "świergoczący" zimą wiatrak nawiewu. Wada fabryczna części od FoMoCo. Aby go wymienić trzeba zdjąć deskę, bądź dostać się sprytnie od strony pasażera, ale trzeba mieć specjalny "klucz" do tego.
5,0
Całokształt
Bardzo duże i komfortowe auto. Świetne na długie trasy po autostradzie. W mieście jest za duże i pali jak smok. Idealne do tego, aby zapiąć 140km/h i łykać kliometry.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobry silnik do tego auta. Ja przesiadłem się ze starszego Volva z silnikiem 2.5 T w benzynie i wyraźnie brakuje mi tu kopa w górnym zakresie. Charakterystyka typowa dla diesla - fajnie się zbiera na niskich obrotach, a potem łapie zadyszkę. Sporo pali jak na diesla. Planuje chip tuning na wiosnę i podniesienie mocy do około 225KM
3,0
Skrzynia biegów
Automat starej daty. Geartronic 6. biegowy. Wolny i wymagający przyzwyczajenia. Zabiera osiągi i dodaje spalania. Trzeba pamiętać o kosztownej wymianie oleju co 60k km (około 1000zł). Nie jest także mistrzem trwałości, jest to najsłabszy element tego auta.
4,0
Układ jezdny
Typowy autostradowy krążownik. MIekko zestrojony, nadaje się do długich i wygodnych podróży, a nie szybkich i ciasnych zakrętów. W trasie jest idealny - jedziesz parę h i nie czujesz zmęczenia. Jeśli jednak "dziadkowóz" nie jest dla Ciebie to poszukaj innego auta. Ogromna średnica zawracania (typowe dla wszystkich nowoczesnych Volvo)
5,0
Karoseria
Auto jest eleganckie i mimo 8 lat robi bardzo dobre wrażenie na drodze. Nie jest to wprawdzie Alfa 159, ale wygląda odpowiednio "dostojnie" i co najważniejsze - sylwetka w ogóle się nie starzeje.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na tak wielkie auto, widoczność jest naprawdę niezła. Długa maska do której trzeba się przyzwyczaić. Poza tym spora powierzchnia szyb i lusterek oraz czujniki parkowania powodują, że zawsze wiesz co się dzieje dookoła Ciebie
5,0
Ergonomia
Może nie jest to najpiękniejsza deska rozdzielcza, ale jest mega funkcjonalna. Wszystkie ważne rzeczy na pokrętła - siła nawiewu, temperatura, radio, a nawet informacje komputera. Czytałem gdzieś, ze auto było tak projektowane, aby dało się je obsługiwać w grubych rękawicach. Nie wiem czy taki był zamysł, ale na pewno się da to robić. Mam bezpośrednie porównanie do Mercedesa W204 i Volvo jest 2 klasy wyżej pod tym względem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak to Szwedzkie auto. Nagrzewa się szybko (jak na diesla), wyloty wentylacji znajdują się przy wszystkich (!) szybach, nawet tych w bagażniku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tak dużej krowie nie ma innej opcji - miejsca jest dużo zarówno dla kierowcy, pasażerów oraz na bagaże. To co może przeszkadzać wyższym kierowcom to wbijanie się kantu "wodospadu" w nogę w pozycji oparcia jej o środkową konsolę. Mi ten problem nie doskwiera, ale widziałem test Zachara w którym o tym wspominał
4,0
Wyciszenie
Jak to zwykle bywa - to zależy z czym się porównuje. jak dla mnie jest to wyciszenie w klasie Mercedesa C klasy. Pewnie mogłoby być lepiej, ale jest naprawdę nieźle. Diesel na zimnym wydaje nieprzyjemne kle kle kle, ale przy przyspieszaniu przyjemnie warczy. Na autostradzie do 180 km/h można spokojnie rozmawiać, a do 140 km/h jest naprawdę przyjemnie cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spore spalanie. Po miescie diesel pali 12l/100km. Na trasie przy 90 km/h można zejśc do okolic 6l, ale średnie to 7.5-8l/100km (w automacie). Części nienajtańsze, ale też bez przesady.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na tle rywali cenowych na rynku używek jest bardzo dobrze. W podobnych pieniądzach można mieć Mondeo, Passata czy Insignię, ale moim zdaniem Volvo ma jednak więcej z marki premium niż one. Jeżeli Ci nie przeszkadza wizerunek bezpiecznej, dziadkowej marki to jest to idealny samochód pod względem cena/jakość
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie jedna - świergoczący zimną wiatrak nawiewu. Jest tutorial na Youtube jak to wymienić samemu. Trochę trzeba pokombinować
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto miało wprawdzie wymieniany silnik przy 100k km, ale to było w ramach akcji serwisowej w ASO. Poza tym, na nowym silniku zrobiło już dodatkowe ponad 160k km i nic się z nim nie dzieje. Auto jak na razie śmiga i należy myśleć tylko o eksplatacji.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D 175KM 129kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V70 III Kombi 2.4 D 175KM 129kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V70 III Kombi