Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 III Kombi

Adam, 4 lata temu
Silnik 2.0 F 145KM 107kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V70 III Kombi 2.0 F 145KM 107kW 2007-2013 - Oceń swoje auto
4,86
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Układ wentylacji/klimatyzacji. Po uruchomieniu silnika i włączeniu trybu auto układ cały czas przełącza nawiewy żeby jak najskuteczniej schłodzić i przewentylować wnętrze, po czym bardzo mocno zmniejsza obroty dmuchawy.
5,0
Całokształt
Wygodny, duży, rodzinny samochód. Z tym silnikiem nie jest to demon przyspieszania ale rozpędzi się do 180, uciągnie przyczepę i z dużym prawdopodobieństwem dojedzie do celu podróży bez awarii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę mało mocy jak na ten gabaryt, dlatego 4/5. Ale jednocześnie silnik jest prosty w konstrukcji, trwały, mało awaryjny.
5,0
Skrzynia biegów
Nieśmiertelna manualna piątka z Forda MTx75. Trochę wysokie obroty na ostatnim biegu na długie trasy. Ale do tego silnika to konieczne rozwiązanie.
5,0
Układ jezdny
Podłoga z Mondeo MK IV. Komfort, precyzja, konkurencja raczej w tyle.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Trzeba się przyzwyczaić. Maska jest dość daleko z przodu a słupki raczej masywne. Ale widoczność przez lusterka bardzo dobra, tylna szyba duża.
5,0
Ergonomia
Tylko do włączenia hamulca ręcznego (elekrycznego) trzeba oderwać plecy od fotela. Reszta jest pod ręką. Koło kierownicy grube, przyjemnie się trzyma. Fotel wygodny, sporo punktów regulacji (u mnie w wersji elektrycznej) i pamięć 3 pozycji.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tryb automatyczny skuteczny, szybki. Po krótkim czasie osiąga zadaną temperaturę, zwalnia wentylatory. Zarówno ogrzewanie i klimatyzacja bardzo skuteczne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Swojego czasu samochód 'flagowy'. Duży, komfortowy w klasie premium.
5,0
Wyciszenie
Nawet silnik 2.0 z manualną 5tką który przy 150km/h ma dobrze ponad 4000 obr/min nie powoduje jakichś akustycznych nieprzyjemności. Jazda bocznymi drogami to czysta przyjemność. Na autostradzie już coś tam słychać. Wymiana głośników fabrycznych z najsłabszej wersji baaaardzo wskazana. Bez dodatkowych inwestycji jakość odsłuchu poszła kilka klas w górę, co bez skutecznego fabrycznego wyciszenia nie byłoby możliwe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Większość komponentów do tego modelu to bardzo udany Ford Mondeo MKIV. Silnik, skrzynia, podłoga - ceny 'fordowe', do zaakceptowania. Ta konfiguracja V70 jest prosta, mało awaryjna i stosunkowo tania w utrzymaniu.
4,0
Stosunek jakość/cena
4/5 tylko dlatego że Volvo jest z założenia dosyć drogie. Ale z mojej perspektywy warte dopłaty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pękł przewód spryskiwacza, trzeba było zdjąć zderzak i wymienić. Jakaś guma w tylnym zawieszeniu - trzeba było na dzień odstawić do serwisu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ani jednej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 F 145KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V70 III Kombi 2.0 F 145KM 107kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
10,2
l/100km
11,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V70 III Kombi