Karoseria
: ten samochód to prywatny luksusowy czołg.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: wada fabryczna silnika, który pękł przy 148 tys km.
2,0
Całokształt
Wszystko świetnie do momentu, w którym pękł silnik.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest świetny. Cichy, dynamiczny, kręci się jak silnik benzynowy, bardzo elastyczny. Miałem fabryczny Polestar na 200 koni i 440 Nm. Pali średnio 6-7 litrów (głównie miasto i autostrada). Bardzo wrażliwy na paliwo - tzn. jak zatankujesz np. w Austrii czy Chorwacji to pali od razu litr mniej niż na polskim paliwie.
4,0
Skrzynia biegów
Manualna - precyzyjna, ale trochę za długie drogi prowadzenia. Dwa pierwsze przełożenia za krótkie, za to trójka genialna - bardzo szeroki zakres prędkości.
4,0
Układ jezdny
Bardzo komfortowy, dobrze trzyma się drogi w łukach na autostradzie, ale sportu zero. Buja się przy szybkiej zmianie kierunku. Wspomaganie kierownicy trochę za słabe do miasta.
5,0
Karoseria
Najlepsza rzecz w tym samochodzie - solidny, duży, kanciasty, wszystko się zmieści. On jest pancerny, ale w środku jak w uzdrowisku.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność do tyłu najlepsza ze wszystkich aut, którymi jeździłem. Czujniki parkowania zbędne.
5,0
Ergonomia
Może trochę za dużo przycisków, ale i tak jest bardzo dobrze. Znakomity wirtualny kokpit w trybie Performance - najważniejsze informacje i bardzo duże cyfry prędkościomierza. Siedzenia kładą się zupełnie na płasko bez żadnego progu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
To jest Volvo ze Szwecji. Chłodzi i grzeje tak jak powinno być.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ogromny, z tyłu brakuje trochę miejsca na stopy i kolana kiedy pasażera ma 185cm+ i obniżony fotel. Na głową bardzo duża miejsca.
5,0
Wyciszenie
Silnika nie słychać kiedy jedzie się na niskich stałych obrotach. Karoseria świetnie wyciszona, na autostradzie od przednich słupków nic nie słychać. Nie trzeba podnosić głosu ani zwiększać głośności przy wysokich prędkościach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Myślałem, że będzie gorzej, koszty są sensowne.
2,0
Stosunek jakość/cena
Poważna awaria psuje ten wskaźnik.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sprzęgło padło po 80 tys km (wymiana 4 tys PLN), ostatnio pada oświetlenie diodowe przycisków do szyb i klimatyzacja w trybie auto czasami żyje swoim życiem.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 148 tys km (a mam ten samochód od nowości) PĘKŁ BLOK SILNIKA. Podobno jest to wada materiałowo-projektowa tej serii silników. Volvo Polska odmówiło wymiany silnika. Wyciek oleju nie jest na razie duży, ale jedyna skuteczna naprawa to wymiana silnika (nowy blok silnika bez osprzętu kosztuje 35 tys PLN w ASO). Ta awaria to skandal i kompromitacja Volvo, auto nie było katowane. Serwis w ASO zawsze na czas.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 181KM 133kW
[l/100km]