Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 III Kombi Facelifting

marek, 8 lat temu
Silnik 2.0 T4 DRIVE-E 190KM 140kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V70 III Kombi Facelifting 2.0 T4 DRIVE-E 190KM 140kW od 2015 - Oceń swoje auto
5,00
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Bardzo dyskretne, solidnie wykonane i prawie luksusowe auto. Silnik ma już tylko 4 cylindry i odrobinę gorszy dźwięk, ale jest lepiej wyciszone. W porównaniu do wersji z poprzednich lat jest lepiej wykończone, ładniejsze i nadal tak samo zachowawcze z zewnątrz. W sam raz dla rodziny 2+2 z psem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nowa jednostka 2.0 z turbiną działającą już dość nisko, przez to przyspiesza zdecydowanie łagodniej niż stare T5 (dzikus rwący od 3k RPM). Jest ogromna różnica - nie wbija w fotel, a żwawo przyspiesza i przy wciskaniu przepustnicy do 1/3 głębokości pedału nadal jest się pierwszym na światłach.
5,0
Skrzynia biegów
Aisin Warner TF-71SC. Trochę się obawiam o jej żywotność, jednak jeśli chodzi o kulturę pracy, szybkość zmiany biegów - idealnie. Czekam na upgrade Polestara do tego silnika, to charakterystyka skrzyni będzie jeszcze lepsza. 3 tryby pracy: normalny, eco+, sport. W trybie sport sekwencja działa bardzo szybko.
5,0
Układ jezdny
W S60 była rozpórka i prowadziło się jak tramwaj. W obecnym modelu niestety już tak dobrze nie ma, ale oczekiwania wobec rodzinnego kombi są nieco inne. Jest bardzo poprawnie, choć mogłoby być odrobinę lepiej. Można zamówić sportowe zawieszenie i będzie lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Kombi budowane od 1991 roku (najpierw 850, potem kolejne generacje V70) w dokładnie ten sam sposób - bierzemy ogromną szafę i wycinamy miejsce nad maską i przednią szybę. W III. generacji już są zaoblenia i nawet nie razi mocno w oczy, ale widoczność pozostała taka sama. Porównywalna z akwarium. Tylna szyba prawie pionowo spadająca wraz z końcem auta pozwala na łatwe parkowanie mimo gabarytów auta.
5,0
Ergonomia
Konsekwencja w produkowaniu ascetycznego wnętrza rodem z Ikei weszła w krew na tyle, że człowiek się przyzwyczaja. Dość dużo przycisków na konsoli środkowej, ale wszystko jest intuicyjne. System multimedialny Sensus jest zrobiony w prosty i czytelny sposób - Audi i BMW mogłyby się uczyć, jak nie utrudniać ludziom życia. Jedynie komputer pokładowy mógłby podawać średnią prędkość w statystyce trasy - ta informacja jest tylko na wyświetlaczu centralnym. Roleta bagażnika od ponad 20 lat nie doczekała się jednak dedykowanego miejsca do włożenia po jej wyjęciu, tak jak to ma miejsce w np. BMW E39.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Volvo zawsze było zbudowane dookoła nagrzewnicy. Szybko wieje ciepłe powietrze. Podgrzewane fotele działają w 3 trybach ciepła, co pozwala na dogodzenie każdej pasażerce. Podgrzewana przednia szyba zdecydowanie poprawia jakość odśnieżania auta. W upalne dni klimatyzacja działa osobno dla kierowcy i pasażera; niestety pasażerowie z tyłu muszą korzystać tylko i wyłącznie z wymieszanego powietrza z 2 przednich stref. Ale na szczęście kierowca nie siedzi z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
V70 III to nic innego, jak S80 kombi. Spory rozstaw osi powoduje, że zarówno przód, jak i tył to komfortowe miejsca do siedzenia. Bardzo wygodne fotele o szerokim zakresie regulacji (wraz z podpórką lędźwiową) i sporo miejsca nad głową. Dla tych, którzy nie są za wysocy: można złożyć fotele na płasko i wyspać się, bo jest ok. 180 cm od przednich foteli do klapy bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Świetnie wyciszone w środku - nie słychać pracującego silnika na postoju. Duża poprawa w porównaniu do modelu sprzed liftingu. Muzyka w samochodzie niesłyszalna poza autem (przy rozsądnej głośności oczywiście).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie silnika 2.0 T4 jest rewelacyjne: oszczędna jazda w trasie to ok. 6 litrów (prędkość przelotowa z tempomatem 110 km/h), po mieście 9-10 litrów. Całkowite średnie spalanie od zakupu - 8.5 litra przy eksploatacji 70% trasa z prędkościami 150-180 km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto bez rabatów w zamówionej konfiguracji kosztowało 210 tysięcy. Jak na samochód tej jakości - bez szału, bo konkurencja nie śpi. Po rabacie bezkonkurencyjne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za nowe auto, by cokolwiek mogło się zepsuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To jest moje 5. Volvo - jedyną poważne wymiany miałem w S60 po 200kkm (przepustnica i regeneracja turbo). W V70 bez żadnego problemu - i nie spodziewam się takowych przez następne 5 lat eksploatacji objętych gwarancją.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T4 DRIVE-E 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V70 III Kombi Facelifting