Bardzo dyskretne, solidnie wykonane i prawie luksusowe auto. Silnik ma już tylko 4 cylindry i odrobinę gorszy dźwięk, ale jest lepiej wyciszone. W porównaniu do wersji z poprzednich lat jest lepiej wykończone, ładniejsze i nadal tak samo zachowawcze z zewnątrz. W sam raz dla rodziny 2+2 z psem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nowa jednostka 2.0 z turbiną działającą już dość nisko, przez to przyspiesza zdecydowanie łagodniej niż stare T5 (dzikus rwący od 3k RPM). Jest ogromna różnica - nie wbija w fotel, a żwawo przyspiesza i przy wciskaniu przepustnicy do 1/3 głębokości pedału nadal jest się pierwszym na światłach.
5,0
Skrzynia biegów
Aisin Warner TF-71SC. Trochę się obawiam o jej żywotność, jednak jeśli chodzi o kulturę pracy, szybkość zmiany biegów - idealnie. Czekam na upgrade Polestara do tego silnika, to charakterystyka skrzyni będzie jeszcze lepsza. 3 tryby pracy: normalny, eco+, sport. W trybie sport sekwencja działa bardzo szybko.
5,0
Układ jezdny
W S60 była rozpórka i prowadziło się jak tramwaj. W obecnym modelu niestety już tak dobrze nie ma, ale oczekiwania wobec rodzinnego kombi są nieco inne. Jest bardzo poprawnie, choć mogłoby być odrobinę lepiej. Można zamówić sportowe zawieszenie i będzie lepiej.
Komfort
5,0
Widoczność
Kombi budowane od 1991 roku (najpierw 850, potem kolejne generacje V70) w dokładnie ten sam sposób - bierzemy ogromną szafę i wycinamy miejsce nad maską i przednią szybę. W III. generacji już są zaoblenia i nawet nie razi mocno w oczy, ale widoczność pozostała taka sama. Porównywalna z akwarium. Tylna szyba prawie pionowo spadająca wraz z końcem auta pozwala na łatwe parkowanie mimo gabarytów auta.
5,0
Ergonomia
Konsekwencja w produkowaniu ascetycznego wnętrza rodem z Ikei weszła w krew na tyle, że człowiek się przyzwyczaja. Dość dużo przycisków na konsoli środkowej, ale wszystko jest intuicyjne. System multimedialny Sensus jest zrobiony w prosty i czytelny sposób - Audi i BMW mogłyby się uczyć, jak nie utrudniać ludziom życia. Jedynie komputer pokładowy mógłby podawać średnią prędkość w statystyce trasy - ta informacja jest tylko na wyświetlaczu centralnym.
Roleta bagażnika od ponad 20 lat nie doczekała się jednak dedykowanego miejsca do włożenia po jej wyjęciu, tak jak to ma miejsce w np. BMW E39.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Volvo zawsze było zbudowane dookoła nagrzewnicy. Szybko wieje ciepłe powietrze. Podgrzewane fotele działają w 3 trybach ciepła, co pozwala na dogodzenie każdej pasażerce. Podgrzewana przednia szyba zdecydowanie poprawia jakość odśnieżania auta.
W upalne dni klimatyzacja działa osobno dla kierowcy i pasażera; niestety pasażerowie z tyłu muszą korzystać tylko i wyłącznie z wymieszanego powietrza z 2 przednich stref. Ale na szczęście kierowca nie siedzi z tyłu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
V70 III to nic innego, jak S80 kombi. Spory rozstaw osi powoduje, że zarówno przód, jak i tył to komfortowe miejsca do siedzenia. Bardzo wygodne fotele o szerokim zakresie regulacji (wraz z podpórką lędźwiową) i sporo miejsca nad głową. Dla tych, którzy nie są za wysocy: można złożyć fotele na płasko i wyspać się, bo jest ok. 180 cm od przednich foteli do klapy bagażnika.
5,0
Wyciszenie
Świetnie wyciszone w środku - nie słychać pracującego silnika na postoju. Duża poprawa w porównaniu do modelu sprzed liftingu. Muzyka w samochodzie niesłyszalna poza autem (przy rozsądnej głośności oczywiście).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie silnika 2.0 T4 jest rewelacyjne: oszczędna jazda w trasie to ok. 6 litrów (prędkość przelotowa z tempomatem 110 km/h), po mieście 9-10 litrów. Całkowite średnie spalanie od zakupu - 8.5 litra przy eksploatacji 70% trasa z prędkościami 150-180 km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto bez rabatów w zamówionej konfiguracji kosztowało 210 tysięcy. Jak na samochód tej jakości - bez szału, bo konkurencja nie śpi. Po rabacie bezkonkurencyjne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za nowe auto, by cokolwiek mogło się zepsuć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To jest moje 5. Volvo - jedyną poważne wymiany miałem w S60 po 200kkm (przepustnica i regeneracja turbo). W V70 bez żadnego problemu - i nie spodziewam się takowych przez następne 5 lat eksploatacji objętych gwarancją.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T4 DRIVE-E 190KM 140kW
[l/100km]