Układ hamulcowy
: dość szybko odkształcające się tarcze
2,0
Całokształt
Jak już ktoś wcześniej pisał - samochód mocno przereklamowany. Wnętrze bardzo pojemne i wygodne, silnik naprawde zrywny, ale nie rokompensuje to tandetnego plastiku i badziewnych materiałów. Co chwile coś się sypie a każda wizyta u mechanika to ładnych parę zł.
Wrażenia
2,0
Silnik
Non stop problemy z osprzętem. Jak nie sprężarka klimy to pompa wspomagania, to jeszcze coś innego. Widać że general motors maczało w tym palce bo psuje się jak opel. Poduszki silnika to jakaś porażka a nowe nie są tanie.
4,0
Skrzynia biegów
Do skrzyni nie mam zastrzeżeń poza tym że czasami wsteczny nie chce wskoczyć
3,0
Układ jezdny
Duży promień skrętu, samochód ma bardzo ciężki przód przez co jest strasznie podsterowny. Po założeniu 17 calowych felg zrobiło się lepiej.
Zawieszenie bardzo dobrze wybiera nierówności. Dobre hamulce, ale tarcze lubią się dość szybko wyginać.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam większych zastrzeżeń, chyba jedynie trochę ciężko się parkuje tyłem bo przez długość auta ciężko wyczuć odległość
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele! Mam wersje ze sterowaniem radiem i tempomatem w kierownicy więc wszystko jest pod ręką. Uchwyt na kubek dla kierowcy umieszczony w bardzo dobrym miejscu, nie trzeba go nigdzie szukać. Troche za płytkie schowki w drzwiach. Podłokietnik który można rozłożyc jak stolik też na plus (wychodził tylko w wersji przed liftem)
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety samochód nie nadaje się na krótkie trasy w zimowe dni. Wielki silnik z żeliwa skutkuje tym że ciepłe powietrze poleci z kratek dopiero po kilkunastu kilometrach (nawet jeżeli zostawia sie go na chodzie przy odśnieżaniu). Klimatyzacja jest ok, tylko czasami w climatroniku po przestawieniu temperatury głupieją czujniki. Zaczyna grzać przy ustawionej niskiej temperaturze i trzeba nawiew wyłączyć i włączyć
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miałem kilka kombi i to jest naprawde wielkie. Z przestrzenia dla pasażerów nie ma żadnego problemu. Bagażnik bardzo pojemny ale dość niski. W standardzie roleta z kratką więc można go załadować po dach.
4,0
Wyciszenie
Raczej na plus. Nie słychać pracującego zawieszenia (chyba że coś akurat się popsuje) Nie słychać dieslowskiego klekotu, dopiero na wyższych obrotach słychać ładne mruczenie rzędowej 6-ki
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Chyba pierwsze volvo w którym maczało palce general motors i to niestety widać. Jakość opla a ceny jak w moim poprzednim subaru.
2,0
Stosunek jakość/cena
Jeżeli mówimy o cenach samego samochodu to nie jest żle, ale jak mówimy o cenach części to porażka
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Właśnie drobne usterki są bolączką tych samochodów. Problemy z osprzętem, problemy z jakimiś pierdołami w zawieszeniu typu tuleje stabilizatorów i ich łączniki. Tandetne plastiki we wnętrzu które lubią się ułamać, rozklejające się boczki drzwi
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez większych problemów, jedyną usterką która unieruchmiła samochód to padnięty alternator.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]