Silnik
: Silnik TDI jest rewelacyjny. Nie jest to może demon przyspieszenia ale jeśli chodzi o ekonomię (spalanie/usterki) i ergonomię (kulturalna praca) to jest nie do pobicia.
5,0
Całokształt
Od dawna był to mój wymarzony samochód - piękna, czysta linia, wystarczające osiągi, ekonomiczny w utrzymaniu, bardzo duże i pakowne wnętrze. Silnik TDI zbiera same pochwały za swoją trwałość i bezawaryjność. Myślę, że jeszcze przejeżdżę nim w zadowoleniu sporo tysięcy kilometrów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na diesla pracuje bardzo równo i cicho, do tego jest niezawodny i stosunkowo ekonomiczny (średnie spalanie z ostatnich 6000km, cykl mieszany, dużo krótkich przebiegów w mroźne dni:7.5l/100km).
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna precyzyjna, chodzi tak jak powinna w aucie tej klasy.
4,0
Układ jezdny
Jak na auto prawie 12letnie i użytkowane na polskich drogach, układ jezdny jest stosunkowo bezawaryjny. Po wymianie amortyzatorów i sprężyn nie mam
do niego zastrzeżeń. Prowadzenie jest bardzo dobre jak na auto o tych gabarytach - nie ma też problemów na śliskiej nawierzchni.
Komfort
4,0
Widoczność
V70 jest dosyć długie, stąd widoczność przez tylną szybę przy parkowaniu jest trochę ograniczona. Mam wersję bez czujników parkowania ale i tak można z powodzeniem parkować nawet w ciasnych miejscach. Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra.
4,0
Ergonomia
Parę elementów w tej wersji jest niedopracowanych. Dostęp do sterowania szybami i zamykaniem centralnego zamka jest troszkę nieergonomiczny dla osób o wyższym wzroście - trzeba nienaturalnie wygiąć rękę. Poza tym ergonomia bez zarzutu - dużo przemyślanych schowków, uchwytów itp.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety nie mogę się wypowiedzieć jak to wygląda przy sprawnym systemie wentylacji i ogrzewania. W moim volvo są poblokowane klapy od wentylacji stąd ograniczony strumień powietrza.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla osób z przodu ogromna, trochę mniejsza na tylnej kanapie jeśli z przodu siedzą wysokie osoby. Za to przestrzeń bagażowa nie do pobicia!
5,0
Wyciszenie
Mimo silnika diesla w całym zakresie obrotów i prędkości w środku bardzo cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to jest ono bardzo niskie jak na gabaryty samochodu i pojemność silnika. Ceny przeglądów i napraw oczywiście zależą od rodzaju usterki i danego serwisu. Z mojego doświadczenia usterek jest
niewiele (przy przebiegu 245 000km) i oprócz autoryzowanego serwisu istnieje wiele serwisów alternatywnych, zajmujących się Volvo. Części można kupić wszędzie a ceny zamienników oryginalnych części są przystępne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Przy obecnych cenach samochodów używanych stosunek jakość/cena jest bardzo dobry. Oczywiście trzeba uważać przy zakupie bo ryzyko trafienia kiepskiego egzemplarza zawsze istnieje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy dość dużej ilości elektroniki co jakiś czas jakiś drobiazg się pojawia - a to żarówka przepalona, a to styki od silniczka wycieraczki trzeba przeczyścić albo wymienić jakiś bezpiecznik. Nic wielkiego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po zakupie tego samochodu i doprowadzeniu go do bardzo dobrego stanu technicznego niezawodność jest bardzo dobra.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]