Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 II

Paweł, 16 lat temu
Silnik 2.4 TD 163KM 120kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 141 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V70 II 2.4 TD 163KM 120kW 2000-2007 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Co tu komentować? Trzeba się przejechać, to sami zobaczycie!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : obluzowany kabelek od czujnika w drzwiach- taka mała wkurzająca pierdoła, bo czasem jadąc po dziurach włączało mi się w środku światło i pokazywało że są otwarte drzwi pasażera; uszkodzony siłownik centralnego zamka od zamykania klapki wlewu paliwa
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto! Następny będzie taki sam, ale 4x4 (AWD, lub XC70) i lepiej wyposażony
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealny! Wcześniej jeździłem mondeo 2.5 benzyna o nieco większej mocy, ale w volvo jest za to dodyspozycji ogromny moment obrotowy, osiągany już przy niskich obrotach (jak to w dieslu), więc elastyczność jest wzorowa, a auto bardzo dobrze przyśpiesza właściwie w całym zakresie obrotów (może troszkę gorzej jest przy bardzo niskich obrotach)!!! Kultura pracy w normie- jak to w dieslu, są wyczuwalne delikatne wibracje na wolnych obrotach, ale nie jakieś uciążliwe, no i trudniej niż w benzynie zmieniać biegi bez szarpnięć, ale taki urok diesla- zwłaszcza o dużej mocy i pojemności.
5,0
Skrzynia biegów
Mam manual- zestopniowana bardzo dobrze, tak samo z przełączaniem biegów. Przy tej mocy zastanawiałbym się nad automatem, ale z tiptronikiem, bo w mieście to bajka, ale jednak poza miastem wolę manual
4,0
Układ jezdny
Do Audi A6, Mercedesa E-klasse, czy BMW 5 w zachowaniu na drodze trochę mu brakuje, ale ogólnie jest dobrze. Komfort resorowania bardzo dobry (auto wręcz płynie) ale jak dla mnie ma trochę za miękkie sprężyny w stosunku do amortyzatorów (jeżdżę szybko i dynamicznie). Wada- ze względu na ogromny moment obrotowy i napęd na przód nawet z układem stc na mokrej nawierzchni potrafi bez zbytniego starania się kierowcy zerwać przyczepność. Następny kupię taki sam, ale z napędem na 4 koła- to rozwiąże problem. Teraz mogę podratować się tylko założeniem szerszych opon.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu wymaga wyczucia. Ze względu na moją pracę jeżdżę właściwie zawodowo i bardzo dużo (ok 80-100tys km rocznie), ale miałem problem z wyczuciem przodu. Za to do tyłu idealnie, super lusterka. Śmieszą mnie komentarze niektórych, że jak to w kombi- ograniczona widoczność do tyłu. Ci ludzie albo nigdy nie jeździli kombi, albo nie jeździli inną wersją nadwoziową. Przecież tu od razu za tylną szybą jest koniec auta, więc nie trzeba jechać na wyczucie, tylko wszystko widać! To samo mówi nawet moja żona, która ma zdecydowanie mniej praktyki za kierownicą.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką! Jak dla mnie wadą jest obsługa świateł krótkie/długie (nie tak jak zazwyczaj do siebie/od siebie, tylko do siebie/do siebie) - ale to kwestia przyzwyczajenia.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja ok! Szeroka możliwość ustawienia, nawiewy także z tyłu. Klima działa bardzo dobrze. Duże wnętrze trochę długo się nagrzewa, dlaczego trzeba włączyć obieg wewnętrzny- wtey jest znacznie lepiej. Inaczej przy ok 5 stopniowym mrozie trzeba zrobić ok 15km żeby było ciepło. Przydałoby się webasto, ale kupiłem bez, więc jestem sam sobie winien. W Mondeo było z tym trochę lepiej.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i pasażera super- ogrom miejsca na nogi i bardzo duża szerokość wnętrza (mam 195cm). Bardzo wygodne fotele, z szeroką możliwością regulacji, a do tego regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach w tak szerokim zakresie, jakiego nie spotkałem w innym aucie. Dla pasażerów z tyłu już trochę gorzej- pomimo ogromnego wnętrza trochę mało miejsca na nogi (chyba woleli zrobić większy bagażnik, bo jechałem s tyłu Pasatem B5 i miał więcej miejsca)
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla super! Jadąc 140-160km/godz nie słychać silnika, tylko delikatny szum powietrza i opon. Na wolnych obrotach delikatnie słyszalny, ale za to przyjemny dla ucha dźwięk. Jeździłem mercedesem okularem także w dieslu i silnik było słychać głośniej, ale za to troszkę lepiej miał wyciszone zawieszenie. Materiały doskonałej jakości, więc nic nie stuka, nic nie trzeszczy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dość drogie oryginalne części, ale za to niezbyt często potrzebne (ale jak kogoś stać na volvo to i stać go na części, które nie odbiegają cenowo od innych aut tej klasy). Materiały eksloatacyjne (dobrej klasy zamienniki) w normalnych cenach. Zużycie paliwa przy ciężkiej nodze ok 7,5-8l, więc to dobry wynik, jak na pojemność i moc silnika, oraz wagę auta (1700kg) Ostatnio wracałem z Frankfurtu- na dość pustej autostradzie (była sobota) przy prędkościach 190-220km/h spalił średnio 9,67l- uważam że jak na taką jazdę to niewiele
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak wyżej- bardzo dobre auto za rozsądną cenę. Za Audi A6, czy Mercedesa okulara musiałbym dać dużo więcej, a usterkowość mniejsza i utrzymanie zdecydowanie tańsze, przy podobnym standardzie wyposażenia i jakości wykończenia wnętrza. Skóra po 140tkm wygląda jak nowa (podobnie jak w mercedesie okularze)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeżdżę nim stosunkowo któtko, więc nie chcę się jeszcze wypowiadać na ten temat. Kupiłem samochód serwisowany w ASO, w idealnym stanie, więc jak narazie tylko pierdoła- obluzował się kabelek przy zamku i czasami na dziurach zapala mi się lampka w środku, tak jakby były otwarte drzwi pasażera, oraz ma uszkodzony siłownik centralnego zamka od zamykania klapki od wlewu paliwa
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak narazie brak. Oceniam jako bardzo dobrze, bo ogólnie chciałem dać 4,5, a że takiej oceny nie ma, to tu daję b.dobrze, a w drobiazgach dobrze.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 TD 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo V70 II

Liczba wpisów: 18

Volvo V70 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo V70 II