Układ elektryczny
: Kto kiedyś napisał - mister czujnik...
3,0
Całokształt
To moje 4 Volvo. Zachciało mi się "luksusów to mam..Generalnie samochód mnie rozczarował. Niewątpliwe zalety to to że jest bardzo wygodny, świetne fotele, silnik super - doskonała elastyczność. Wielki bardzo "ustawny" bagażnik. Świetny wynalazek pt fabryczne ogrzewanie postojowe. zima - rewelacja. Poza tym - wszechobecnie trzeszczące irytująco plastiki, elektryka żyjąca własnym życiem - samoopuszczające się szyby raz działające raz nie podświetlenie konsoli środkowej, mometami głupiejąca klimatyzacja. Duuużo wyższe koszty utrzymania niz V40.
Wrażenia
5,0
Silnik
Rewelacyjna elestycznośc. Doskonałe zużycie paliwa w trasie. Bardzo rozczarowujące w mieście (podchodzi pod 11l/100km)
5,0
Skrzynia biegów
Mam automat. Na razie "odpukać" działa dobrze, ale codzienny strach czy nie pojawi sie złowrogi komunikat "Skrzynia beigów wymaga serwisu" albo cos podobnego psuje nieco radośc z jej użytkowania
4,0
Układ jezdny
OK. ABS,ASR, DSCT itd ito. Bez tego prawdopodobnie nie dało by się jeździć bo wóz straszliwie cięzki. Koszmarnie wielki promień skrętu ale można sie przyzwyczaić. W mieście - to bardzo przeszkadza na początku i na pewno wymga sporo wprawy w powożeniu.
5,0
Karoseria
Bardzo obszerna, wygodna, wielki regularny bagażnik z trzeszczącymi plastikami i trzeszcżaca roletą
Komfort
5,0
Widoczność
Moim zdaniem OK. Trzeba wyczuć przód, z tyłu są czujniki parkowania. Tylko zaczynają działac w odległośc mniej więcej 80cm od przeszkody. Nie radzę szybko cofać ;).
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie grzeje, doskonale chłodzi
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszędzie dużo miejsca.
2,0
Wyciszenie
Pełne rozczarowanie. Słabe wyciszenie, starsznie słychac szumy powietrza i opon zwłaszcza z okolic tyłu. Silnik, jak to dieslu. Im szybciej jedzesz tym ciszej.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestet wsyokie . to samochód dla tych którzy mają odłożone na koncie minimum 3tys na ewentualne naprawy lub pierwszą ratę za nie. Okazało die że z tego punktu widzenia nie dla mnie. Za biedny jestem;)
3,0
Stosunek jakość/cena
Używane , zwłąszcza diesle , można teraz kupić bardzo tanio. Ale nie ma lekko. Kupisz za 15-20 tys, licz się z tym że 10 tys będziesz musiał w ciągu pierwszych 2 lat włożyć w naprawy. Zwłascza że przebieg minimum 250-300 tys gwarantowany a to dal większości osprzętu graniczne wartości żywotnosci
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek w zasadzie brak. Eksploatacja - w normie. Musiałem wymienić drązki rekcyjne i tuleje wahaczy, naprawić jeden z zacisków hamulcowych oraz wymienic wiązkę czujników webasto. to akurat niedrogo.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
EGR, skraplacz klimatyzcji, w bliskiej perspektywie czuknik położenia koła kierownicy - oj drogo , bardzo drogo ..:(
Ostatnio zauważyłem drobne ubytki płynu chłodniczego - mam nadzieję że to nie pęknięta głowica bo jak tak to ...:(
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 185KM 136kW
[l/100km]