Jest to moj 14-ty samochod.Myslslem ze po Saabie 9000 nie znajde juz nic lepszego.Teraz chyba juz z Volva nie wyjde.Gdyby ktos mi postawil pytanie czy kupisz ponownie ten samocho to zdecydowanie odpwiem ze tak.Z tym ze teraz chyba wersje AWD lub XC70.Oczywiscie D5 i automat.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mimo 415 tys silnik sposuje sie bez zarzutu.Oleju nie sprawdzam.Nie ma potrzeby
4,0
Skrzynia biegów
Ok ale natepny bedzie automat
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie troche za slabe na polskie drogi ale auto stale ekspoloatowane w Szwecji i Norwegi.I na tych drogach spisuje sie doskonale
Komfort
5,0
Widoczność
Batrdzo dobra widocznosc .
5,0
Ergonomia
Wszystko funkcjonalnie ulozone.Fotele super z tym ze mialem Saaba 9000 i te byly lepsze.Ale Volvo ma fotele a nie twarde drewniane lawki jak w niemieckuich samochodach.Normalnie przejezdzam 700 km bez wysiadania z samochodu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czsami zaparowuje przednia szyba ale po wlaczeniu nadmuchu szybko wraca do normy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 194 cm i siedzenie odsuniete do konca.Ja siedze b. wygodnie ale z tylu juz bym za soba wygodnie nie usiadl.Inna sprawa jest ze w tym segmencie aut nie ma chyba takiego samochodu ktory by spelnil ten warunek.Ale Saab mial chyba troszke wiecej miejsca.
3,0
Wyciszenie
Diesel wiec jak zimny to troche glosniejszy.Ale na autostradzie przy 110-120 slychac tylko szum powietrza i opon.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zabrzmi to moze jak bajka ale auto przecietnie pali 5,3 l diesla.Z tym ze ja mam bardzo lekka noge i 90% jazdy to tempomat.No i w Szwecji jezdzi sie spokojnie a na autostradzie obowiazuje 110.O naprawach ponizej.Przeglady robie u zaprzyjaznionego mechanika w Polsce ktory zna auto .Kosztuja wiec niewiele i sa na doskonalym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
W Szwecji to dosc przecietne auto ale cenione.Cieszy sie opinia bardzo solidnego samochodu.Koszt jest zawsze wypadkowa tego za co sie placi.Jak chce sie miec auto solidne, wygodne ,bezpieczne i ekonomiczne to trzeba trosze zaplacic.Ale to sie oplaca.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie dziala wylacznik opuszcania przedniej szyby.Zalany kawa..Reszta bez problemow.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przejechalem nim ponad 200 tys km.Na razie tylko jedna usterka.Przetarl sie kabel od wtrysku sterujacego.Koszt naprawy 600 PLZPo 400 000 km zmienilem tarcze, bebny i szczeki recznego.Koszt 1500 SEK.Po 300 000 rozszczelnila sie pompa paliwowa.Koszt naprawy 1000 PLZ.I to wszystko nie liczac serwisu typu olej, plyny, zarowki,wycieraczki itp.