Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 II

Leszek Toruń, 4 lata temu
Silnik 2.4 D5 163KM 120kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 295 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Volvo V70 II 2.4 D5 163KM 120kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
4,93
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Czasem objeżdżam tym autem bryki z silnikiem V8 kosztujące powyżej 500 000 zł. Mina tych ludzi jest dla mnie największym pozytywnym zaskoczeniem. Sporadyczne wizyty w u mechanika i niskie koszty serwisu.
5,0
Całokształt
Prześwietne auto dla rodziny. Niezwykle pakowne i zwinne. Zrobiłem soft oprogramowania i mając prawie 200 km i 500 niutonometrów śmigam jak kuna, przy średnim spalaniu 8 litrów. Podróż tym autem na dystansie np. 1200 km w jeden dzień to czysta przyjemność. Pojemność bagażnika po zdjęciu rolety pozwala przewieźć wszystko co tylko potrzeba, Wielokrotnie wyruszałem nim w podróże po Europie w 4 osoby, które w ciszy i komforcie podróżowały wraz z kompletem walizek w bagażniku i lodówką. Do tego jasne skóry i wnętrze, ładne alusy i lakier prawie wcale się nie starzeją. Kiedy je kupowałem jako 4 letnie z certyfikatem przebiegu na 167 tyś. km mogłem za te pieniądze kupić nową skodę octavię. Dokonałem świetnego wyboru. Kupiłem Volvo ze względu na bezpieczeństwo moje i mojej rodziny. W zderzeniu z właśnie takim Volvo zginął jeden z moich byłych sąsiadów, jadący nowym audi A4. Jego żona przeżyła i opowiedziała mi o zdarzeniu. Facet z Volvo po wypadku, który spowodował, otworzył drzwi i zadzwonił po pomoc. Do tego absolutnie znikoma awaryjność i zużywalność części eksploatacyjnych sprawia, że to świetne i tanie w eksploatacji auto. Nigdy mnie nie zawiodło i zawsze wracałem do domu z każdej podróży. Czasem udawało mi się zrobić ponad 1000 km na jednym zbiorniku, co dawało i daje mi ogromną swobodę podróżowania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik ma wysoki moment obrotowy i wysoką kulturę pracy. Przy długich podróżach przyjemnie mruczy i prawie zawsze pasażerowie zasypiają po godzinie. Po zakupie i zrobieniu softa wymieniłem opony na GY F1, które przenoszą wysokie momenty obrotowe. Na Continentalach, kiedy automat włączał mi 4 bieg, przy kick down, słyszałem pisk opon i włączała się kontrola trakcji. Wyprzedzanie tira to jakieś 3-4 sekundy. Wcześniej miałem octavię w benzynie i w porównaniu z tym autem była rowerem. Najszybciej tym autem jechałem 240 km/h, gdy ścigałem się z BMW X6. Tyle wystarczyło, aby je objechać. Dalej nie próbowałem. Na autostradzie przy 130 km/h pali 6,4 litra. W mieście 9-10 litrów. Najmniej pali przy 85 km/h - średnio 5,2 l, ale 3/4 trasy pokazuje 3,3 l.
5,0
Skrzynia biegów
Zanim zrobiłem soft działała super. Po podniesieniu momentu do 500 nm zmiana biegów stała się bardziej odczuwalna. Warunkiem jej długowieczności jest wymiana oleju co 50 -60 tyś. km. Samemu można w 5 minut przeprowadzić bezpłatną, automatyczną kalibrację po wymianie i działa jak nowa. Ciągnie nawet podczas zmiany przełożeń.
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie mógłby być odrobinę bardziej miękki, ale to może wina dużych alufelg i rantu wysokości 45 mm.
5,0
Karoseria
Zero oznak korozji czy zużycia lakieru. Mam lakier platinium grey metalic. Tylko drobne obicia kamieniami na masce i przednim zderzaku.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto ma wąskie, ale nieziemsko wytrzymałe słupki, które nie ograniczają widoczności.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i dokładnie tam, gdzie się tego spodziewasz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie kabiny działa już po 3 minutach od ruszenia. Klimatyzacja jest najlepsza z wszystkich aut jakimi jeździłem. Nawet przy podróżach w 40 stopniowych upałach we Włoszech, była tak wydajna, że miałem nawiew na prawie najniższym stopniu i ustawione 20 stopni C. Szyby nawet w deszczu nie parują pomimo wyłączonej klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest fenomenalnie. Fotele bardzo wygodne, regulowane w kilku miejscach razem z kątem siedziska i lędźwiami. Ciut gorzej jest z miejscem na kolana z tyłu. Mam 191 cm wzrostu i nie mam problemu z podróżowanie zarówno z przodu jak i z tyłu. Miejsca nad głową nigdzie mi nie brakuje. Kiedy chcę podróżować z tyłu muszę poprosić osobę siedzącą z przodu o przesunięcie fotela. Z tyłu mam regulację kąta oparcia. Wygodna sprawa.
5,0
Wyciszenie
W aucie do 160 km/h jest optymalnie cicho. Wyciszenie kół jest świetne. Nawet jadąc po kamiennej drodze nie słychać uderzających w nadkola kamieni. Silnik przyjemnie mruczy i nie męczy nawet przy wyższych obrotach.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części do Volvo kosztują tyle samo co do Skody. Droższy jest tylko olej Castrol 0W30, bo trzeba go 6 litrów, ale wymieniać go można co 30 000 km, więc wychodzi podobnie. W trosce o wtryskiwacze raz w roku trzeba wlać preparat do czyszczenia wtrysków. Raz w miesiącu polecam przejechać się autostradą z obrotami powyżej 2600, aby wypalić w kilka minut DPF i unikniesz problemów z nim związanych. Auto jest zdumiewająco bezproblemowe w użytkowaniu i łatwe w naprawie. Konstruktorzy wszystko przemyśleli.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupowanie nowego Volvo może zaboleć przez pierwsze lata, kiedy policzysz stratę wartości auta. Dotyczy to wszystkich aut klasy premium. Warto zakupić pewny i bezwypadkowy egzemplarz mający 3-5 lat i wtedy utrata wartości jest już znikoma.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wąż w układzie chłodzenia - naprawa 150 zł, Skorodował czujnik ABS - koszt 25 zł + wymiana. Pękła sprężyna z przodu - koszt kompletu 350 zł + robocizna. Klapka otwarcia wlewu paliwa - 30 minut pracy, aby wyjąć i włożyć ponownie złączkę. Koszt 0. Wymieniłem też amortyzatory klapy bagażnika. 50 minut pracy i ok.100 zł. Łączniki stabilizatora z robocizną 300 zł.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdyby nie moja głupota to nic by się nie stało. Po sofcie jeszcze chciałem mieć większy power i ponad rok jeździłem tylko na Shell V power diesel i Vervie. Zatarł się jeden wtryskiwacz. Wymiana w serwisie Volvo w Toruniu po rabatach ok. 1800 zł. Serwis mi powiedział, że to może być wina filtra paliwa firmy Filtron, który podobno się rozpuścił po 3 miesiącach od założenia. Założyli oryginalny i problem nie powrócił. Daję 5 gwiazdek, bo to wina użytkownika lub filtra, a nie auta.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V70 II 2.4 D5 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
7,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V70 II