Silnik
: Mimo dużego przebiegu silnik bezawaryjny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Przepalająca się tylna prawa żarówka, w poprzednim egzemplarzu miałem podobnie.
5,0
Całokształt
Jest to moja druga opinia o tym modelu volvo, poprzednia była o v70 w benzynie. Ogólnie jestem fanem marki i lubię jeździć tymi autami. V70 to samochód wygodny, z dużym kufrem i dobrym wyposażeniem. Przyjemnie łyka kolejne kilometry na trasie.
Wrażenia
5,0
Silnik
W moim egzemplarzu, który swoje już przejechał (440 tys. km), silnik jest w bardzo dobrej kondycji, czuć jego wysoką moc. Co jest dla mnie bardzo dobrą wiadomością - w ogóle nie kopci, mimo przebiegu. Olej zmieniam co ok 12 tys km i jest spokój.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynię mam automatyczną i współpracuje z silnikiem bardzo dobrze. Może ciutkę za szybko zmienia na wyższy bieg, ale jest to uwarunkowane zestrojeniem z silnikiem, na tych niższych obrotach normalnie jeździ. W trasie szybko zapina szóstkę, co znacząco obniża spalanie. Nie ma również problemu z szybką redukcją, na szóstce nawet nie zawsze redukuje, żeby znacząc przyśpieszyć. Podsumowując, skrzynia bezpieczna no i zapewnia komfort właściwy automatom.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie o przyjemnych właściwościach, doskonale reaguje na ruchy kierownicą. Ja mam wersję jakby trochę obniżoną w stosunku do mojej poprzedniej v70tki (benzyna, nie wiem czy to ma znaczenie. I przed luftem); dzięki temu bardzo dobrze trzyma się drogi bez przechyłów nawet przy wyższej prędkości.
3,0
Karoseria
Niestety tutaj muszę troszkę odjąć, gdyż pojawia się rdza na błotniku i drzwiach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, zwłaszcza że można regulować wysokość fotela.
5,0
Ergonomia
Jest to moje trzecie volvo v70, więc wszystko tu znam i odruchowo odnajduje właściwe przyciski.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto szybko się schładza i nagrzewa, bardzo dobry nadmuch na przednią szybę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kufer duży, w środku to już tak sobie. Przy ustawieniu fotelika przodem do kierunku jazdy pasażerowi z przodu nie zostaje dużo miejsca. Za to kiedy prowadzi moja żona - wzrost ok 165cm- to na kanapie za nią można się poczuć jak dygnitarz :)
5,0
Wyciszenie
Auto dobrze wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie średnie to ok 7,7l/100km. Przy ciężkim aucie z dużym silnikiem i w automacie to dobry wynik. Większość przebiegu na trasie. Zestaw naprawczy zacisków hamulcowych to np. 90zł, więc takie rzeczy można naprawić tanio. Oleju wchodzi ok 6l, więc to też nie jest jakiś wielki wydatek, filtry w rozsądnej cenie. Linki ręcznego i szczęki hamulcowe z robotą to ok 600 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
W rozsądnej cenie dostaniemy auto używane bardzo dobrze wyposażone, wygodne duże kombi z mocnym silnikiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek to lubi się przepalić jedna z tylnych żarówek, dostęp tam nie jest zbyt wygodny. Ostatnio podczas podróży przestała działać tylna wycieraczka, ale wystarczyło wymienić bezpiecznik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Auto nigdy nie zawiodło.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 163KM 120kW
[l/100km]