Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 II

atom, 15 lat temu
Silnik 2.4 D5 163KM 120kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 275 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V70 II 2.4 D5 163KM 120kW 2005-2007 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : I love it!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skomentuj tę usterkę...
5,0
Całokształt
To fantastyczne auto, kto nie doświadczył przyjemności, ten.... Jego "wady" są niczym przy przyjemności użytkowania
Wrażenia
5,0
Silnik
D5 to fantastyczny motor. Oceniam go jako zwykły użytkownik, a nie "fachowiec". PArametry, właściwości trakcyjne IMHO bez zarzutu. Przy sporym przebiegu zużycie oleju silnikowego, przy wymianie co 15kkm jest NIEZAUWAżALNE.
4,0
Skrzynia biegów
Automat AW5. Nie wiem, czy poprzedni właściciel cokolwiek robił ze skrzynią. Olej nie przejawia "organoleptycznych" zmian - nie śmierdzi spalenizną, jest koloru czerwonego, może lekko opalizujący. Skrzynia zmienia biegi b. płynnie - ICH zmianę właściwie widać po wychyleniach obrotomierza. Delikatne szarpnięcie ma miejsce jedynie przy powolnej zmianie biegów z P na D. Jeśli dokonać zmiany w miarę normalnie (nie za wolno), to zupełnie gładko wchodzi jedynka. Po wgraniu w ASO nowego softu obsługującego skrzynię jest bez zarzutu (potwierdziło to kilku mechaników).
4,0
Układ jezdny
Auto jedzie jak przyssane do jezdni, jak po szynach. Pokonywanie nawet ostrych łuków to sama przyjemność.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zarzutu
5,0
Ergonomia
Kokpit uważam za świetnie "zorganizowany". Obsługa 'bajerów' - navi, radio, telefon, klimatyzacja, tempomat, etc bardzo wygodna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik plus podgrzewane przednie fotele - to jest to! Może brakuje programowania na konkretną godzinę Webasto, ale to "tylko" kwestia wgrania odpowiedniego (i za odpowiednią cenę ;-) softu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
V70-tka ma "legendarną" przestrzeń. Co tu gadać :-)
4,0
Wyciszenie
Generalnie b. dobre, choć silnik siłą rzeczy odpowiednio, przyjemnie mruczy. Zewnętrzne hałasy wytłumione b. dobrze. Ale plastiki przy dużych nierównościach (przejazdy kolejowe, bruk, etc) lubią sobie potrzeszczeć. Na gładkiej nawierzchni jest b. dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa jest podstawową IMHO zaletą tego silnika. Oczywiście wszelkie naprawy/wymiany w ASO to drenaż kieszeni na skalę rzadko spotykaną w innych autach z tego segmentu. Ale coś za coś. To JEST Volvo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Tego typu dylemat mają osoby kupujące nowe auto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zbyt krótki okres użytkowania (aktualnie 14mcy), ale w tym czasie nie było "drobiazgów".
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na taki przebieg auta oraz jego "wiek" musiałem wymienić kilka grubych, "odziedziczonych" rzeczy. Intercooler (rozdęty segment, z dwoma dziurkami), tylne amortyzatory (rezultat jazdy z przyczepą przez czeską, karbowaną autostradę), dwie poduszki silnika(uszkodzona była jedna), piasta przedniego koła (warczało łożysko). Poza tym tylko elementy eksploatacyjne - rozrząd, filtry, olej, żarówki. Naprawiony został wyświetlacz komputera pokładowego (wymiana jego procesora) i wgranie polskich komunikatów.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 D5 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo V70 II

Liczba wpisów: 18

Volvo V70 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo V70 II