Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 II

biegacskakac@gmail.com, 15 lat temu
Silnik 2.5 i V20 AWD R 300KM 221kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V70 II 2.5 i V20 AWD R 300KM 221kW 2002-2007 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : chcesz sie pościagać? :D
5,0
Całokształt
auto daje ogromna frajde z jazdy a przy tym jest bardzo praktyczne. 300KM z duzym bagaznikiem i przestrzenia dla pasazerow to idealne polaczenie. a poza nie rzuca sie w oczy, przeciez to tylko rodzinne kombi ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
300 KM przy wadze 1750 kg to nie jest idealny stosunek mocy do masy ale życze wam jazdy w takim stosunku :) moment zaczyna sie od 2tys i ciagnie rowno az 9tys. elastycznosc jest wzorcowa. silnik pracuje bardzo czysto. mruczy sobie cicho do czasu kiedy wcisniemy.. wtedy natychmiast cichy szum zamienia sie w burze! 6,5 do setki to nie przelewki
4,0
Skrzynia biegów
w tej wersji mam 6-stopniowy geartronic z mozliwoscia recznej zmiany biegow. wersja po upgrade. skrzynia ma tryb pracy sport, ktorego uaktywnienie powoduje ze motor wkreca na wyzsze obroty przed zmiana biegow. oczywiscie jest opcja kickdown, ktora potrafi zredukuwac nawet o dwa biegi. ogolne wrazenia dobre ale przy tej mocy przydalaby sie skrzynia dwusprzeglowa. wszystkie biegi wchodza ladnie,jedynie przy agresywnym ruszaniu zmiana z 1 na 2 moglaby byc ciut bardziej plynna i szybsza. opcja samodzielnej zmiany biegow przydaje sie przy bardzo szybkim wyprzedzaniu w trasie, gdy nawet kickdown trwa za dlugo :)
4,0
Układ jezdny
Sytem 4C(Four C) jest fajnym gadzetem i nie tylko. 3 tryby pracy zawieszenia(comfort,sport,advanced) maja zastosowanie w naszym podziurawionym kraju. roznica pomiedzy comfort i sport prawie nieodczuwalna. tryb advanced to juz inna historia. samochod staje sie naprawde twardy, zbiera kazda dziure ale daje poczucie kontroli i mozliwosci bardzo szybkiego pokonywania zakretow. naped na 4 łapy daje jeszcze wieksza trakcje i poczucie pewnosci. zabralem jeden punkt za promien skretu. jak w lotniskowcu, jazda na parkingu bywa czasami uciazliwa. poza tym auto ma tendencje do podsterownosci czego nie lubie
Komfort
4,0
Widoczność
moje pierwsze wrazenie bylo wspaniale. przez przednia szybe widac naprawde swietnie, na boki i do tylu rowniez (auto ma ponad 4,5 metra dlugosci). gorzej z widocznoscia w luterkach. pasazera jest ok, srodkowe tez. lusterko kierowcy to najwieksza porazka w historii motoryzacji. nie widac nic poza oslepiajacym swiatlem reflektorow. sprawdzilem i jest to rodzaj szkla stosowanych tylko w modelach R.po co?
4,0
Ergonomia
sterowanie radiem,klima jest ok. sterowania szybami jest dziwnie umiejscowione, trzeba podkurczac reke. jest bardzo duzo schowkow ale brakuje mi uchwytow na kubki wysuwanych z deski jak np .w SAABIE.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nagrzewa szybko ale zawsze mogloby byc lepiej. irytujace jest ze jak ustawimy ogrzewanie szyby zeby nie parowala to marzna nogi.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu jest swietnie. duzo miejsca dla wszystkich,zarowno z przodu jak i z tylu. Nie ma problemu aby podrozowac w 5 osob. fotel kierowcy ustawiany elektrycznie praktycznie w kazdej plaszczyznie, pamiec 3 ustawien tez bywa pomocna.
4,0
Wyciszenie
przy 160 jest cichutko,slychac tylko ped powietrza. Powyzej tej predkosci robi sie glosniej ale nie glosno. auto naprawde dobrze wyciszone co przy 10 glosnikowym audio daje wielka frajde z podrozowania
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
i tu jest bol. nie wiem jak producentowi wyszlo srednio 12l na 100 ale chyba jechal 90km/h po autostradzie. w miescie bez ogladania sie na spalanie wychodzi okolo 17-18 litrow. w trasie przy 140-160 i ciaglym wyprzedzaniu okolo 15 litrow. przy rownej jezdzie mozna zejsc w trasie do okolo 12,5 litrow. coz 300 km w turbo musi palic, to nie jest auto do ekonomicznej jazdy
4,0
Stosunek jakość/cena
nowe R jest absurdalnie drogie, uzywane tez do tanich nie nalezy(w koncu to volvo). dla mnie warte tych pieniedzy, w koncu to samochod unikatowy :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
dwa razy zapalila sie kontrolka check engine ale to wina naszego paliwa,po podpieciu pod komputer wszystko ok. system evap(zbiera opary paliwa z baku i z powrotem zamienia w plyn) nie dziala prawidlowo ale da sie z tym żyć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic sie nie dzieje jak na razie i oby tak dalej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 i V20 AWD R 300KM 221kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo V70 II

Liczba wpisów: 18

Volvo V70 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo V70 II