Silnik niezły, dobry do instalacji LPG. Przy wyższych obrotach trochę głośny, ale to chyba bardziej wina słabego wyciszenia niż samego silnika.
3,0
Skrzynia biegów
Co do skrzyni - nie jest to nic, czym można się zachwycać. Na zimno między 2 a 3 biegiem czuć szarpnięcie, podobnie przy redukcji. Mechanik badający tę przypadłość stwierdził, że te skrzynie po prostu tak mają. Inna sprawa jest taka, że Volvo do auta tej klasy powinno włożyć trochę lepszą skrzynię.
3,0
Układ jezdny
Kolejna przypadłość tego modelu to tylne zawieszenie, a konkretnie - amortyzatory. Moja rada dla potencjalnego kupca tego modelu: zainwestuj od razu w nowe amorki. Poza tym drążki stabilizatora dosyć szybko się wybijają (zwłaszcza na naszych cudownych polskich drogach).
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność w normie, poza szerokim słupkiem przednim, który dosyć mocno zasłania widok (pokutuje to zwłaszcza przy przejśćiach dla pieszych).
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, zero zbędnych i niepraktycznych dodatków. Tutaj nie mam żadnych zastrzeżeń.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na małych obrotach wiatraka praktycznie zero nawiewu, przy większych - stosunkowo głośno. Wielokrotnie w tym modelu występuje usterka polegająca na uszkodzeniu wybieraka kierunku nawiewu. Polega to na dziwnym chrobotaniu dobiegającym z nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam wersję 7-osobową z siedziskiem dla dzieci w bagażniku. Miejsca jest pod dostatkiem.
3,0
Wyciszenie
Przy dużej prędkości głośnawo...
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sporo pali, ale stosunek mocy do spalania OK.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 170KM 125kW
[l/100km]