- doskonale reaguje na wciśnięty pedał gazu,
- duży zapas mocy
- jednak konstruktorzy Volvo mogli go
trochę lepiej wyciszyć,
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna AW5
- przekładanie biegów powoduje szarpnięcia,
- gdy przekładnia ustawiona w położeniu "D" i wciśnięty jest pedał hamulca, po jego zwolnieniu potrafi szarpnąć i dochodzą nieprzyjemne stuki z zawieszenia.
4,0
Układ jezdny
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
- jak to "szwed", nic dodać nic ująć,
- brak ekstrawagancji,
- wszystko na miejscu i łatwe w obsłudze, chociaż może wymagać przyzwyczajenia,
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
- lepszego wyciszenia wymaga silnik
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
- średnia cena przeglądu to ok 2.000- 2.500 zł,
- pomimo rabatów od serwisu Volvo na oryginalne części, czasem warto pomyśleć o dokonaniu drobnych napraw w innych warsztatach (nawet w oparciu o oryginalne części)
- zużycie paliwa w mieście to ok 14,8 litra, w trasie ok 9 litrów, średnie zależy oczywiście od stosunku kilometrów w mieście i w trasie. U mnie średnie spalanie to ok 9,2 litra przy automacie i włączonej klimie
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
- fotel kierowcy miał luzy
- wyciera sie roleta zakrywająca bagażnik,
- schodzi farba (czarna) z czujników parkowania na tylnym zderzaku
- uchwyt na kwitki parkingowe
prztrzymujące je do szyby drga
powodując nieprzyjemny dźwięk jakby
poluzowana została jakaś śrubka
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 120 tys. do wymiany są:
- tylny ostatni tłumik,
- rozrząd,
- automatyczna skrzynia biegów (AW5)
zaczyna szarpać (pierwsze objawy
kłopotów). Droga wymiana oleju do
automatycznej skrzyni biegów
(konieczna co 60 tys km)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.4 170KM 125kW
[l/100km]