Inne
: Poczucie bycia krolem na jezdni, komfort i swiadomosc, ze tak wielkim samochodem z 5gwiazdowa ocena w testach bezpieczenstwa mozna miec nadzieje, ze wyjdzie sie calo nawet z groznego wypadku
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo przyjemny 5-cylindrowy dźwięk. Jak się rozgrzeje, prawie go nie słychać. Z elastycznością mogłoby być ciutkę lepoiej: dość krótkie przełożenia 1 i 2 biegu. Dalej - bosko. Trzeba mocno depnąć, by załączyło si9ę turbo. Ale jak się załączy, malina
4,0
Skrzynia biegów
Twarda, niemiecka, ale bardzo solidna. Trochę za twarde sprzęgło hydrauliczne, więc nie ma zbyt wielkiej moźliwości regulacji. Dla wątłej kobiety, która ma jeżdzić głownie po mieście - odradzam
4,0
Układ jezdny
Długi, dość miękki tramwaj. Trzeba uważać na stan drąźków kierowniczych i końcówek drążków, niestety jakie mamy drogi, taki mamy stan zawieszenia. A auto jest w miarę cięźkie.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma na co narzekać. Intuicyjne wyczucie przodu, płaski tył więc wiadomo, gdzie się zatrzymać.
5,0
Ergonomia
Nic dodać nic ująć, wielkie przestronne wnętrze. Wygodne kanapy, Nie narzucające się skromne przyciski, wszystko na swoim miejscu, doskonały szeroki i długi podłokietnik.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Doskonały klimatronic, dodać trzeba, że wogóle nie wpływa na mocv pojazdu przy 2,5 litra silniku. Ogrzewanie trzyma temperaturę, nic nie paruje. Opcja AUT z nawiewem na przednią szybę włącza szybki program odparowywania z klimą
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć
4,0
Wyciszenie
Dobrze, choć przy 180 - 190 słychać naszego dizelka, słychać też jak wiaterek bombarduje naszego kańciaka. Ale nie słyszy nic chyba tylko Kubica przy 290 km/h
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Rewelacja. Jak na tak wielki samochód - miód. Trasa 100-120 - 5 l., Trasa 140 - 170 - 6, 6,3, 180 i więcej - 7 l. miasto bez szaleństw ale z korkami - 7,5. Cóź chcieć więcej?
5,0
Stosunek jakość/cena
7 letnie auto z prawdziwym przebi9egiem 152k za 30 tysiecy zlotych w bogatej wersji, podczas gdy w 1999 r. kosztowalo 189 ttysiecy? To mowi samo za siebie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasami siada tzw. Vacum pompa, czyli pompa, która wytwarza podciśnienie dla układu hamulcowego. To wydatek raz na 100000 - ok. 360 złotych. Właściwa eksploatacja - wymiana oleju wraz z filtrem max po 10k, filtru paliwa co 15k, powietrza co 20k. - pozwola cieszyć się życiem i wydawać pieniądze na inne zabawne rzeczy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Takowych po przejechaniu 25k wogóle - odpukać - nie bylo. Pewnie za 5, 10k nastapi moment noirmalnej wymiany sprzegla, ale po 170k to chyba normalka
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]