Karoseria
: 17 letni Wcześniej w Holandii od 5 lat w Polsce i nie chce zardzewieć.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Przednie wahacze
5,0
Całokształt
Świetne auto duże ,wygodne, ekonomiczne ,bezawaryjne, i całkiem żwawe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ekonomiczny , bardzo żwawy, brzmienie super. Totalnie bezawaryjny, na obrotach cały czas pow 3tys. Dwa minusy kultura pracy na wolnych obrotach i przy włączonej klimie mocno zamula.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi zmieniają się lepiej niż w nowszych autach czy to francuz czy BMW (wiem co mòwię pracuje w ASO)
4,0
Układ jezdny
Bardzo wygodny. W szybkich zakrętach trochę niestabilny, ale we wprawnych rękach na zakrętach można postraszyć "lepsze " fury. Lekko działające wspomaganie. Może to mój styl jazdy ale często wybijają się swożnie przednich wahaczy (wymiana tylko z całymi wahaczami). Ale dla rownowagi tył w oryginale od nowości.
Komfort
5,0
Widoczność
Super samochód kończy się tasm gdzie go widać. Auto z poprzedniej epoki zrobione ze stali a nie z papieru. Supki nie mają grubości nogi słonia dzięki temu nie zasłaniają widoków. Dzieciaki z tyłu też nie narzekają. Burty niewysokie nie zasłaniają widoków.
5,0
Ergonomia
Możliwości regulacji fotela pozwala mieć wszystko pod ręką. Przyciski na miejscu tam gdzie być powinny. Swiatła włączają się i gasną automatycznie ( dziwi że tylko kilka firm ma coś takiego)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duże wnętrze trudno nagrzać i schłodzić. Trub auto działa super raz ustawiasz i zapominasz. Jak na diesla szybko się nagrzewa, grzane fotele mocno pomagają. Bez używania klimy szyby nie parują ,sam nadmuch robi robotę. Latem przy temp pow30 klima chłodzi jak marzenie ( coś za coś mocno zamula silnik) działa lepiej niż w Citroenie z2006 roku.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Volvo kombi nic dodać nic ująć. Duuuuuuuuuużo
3,0
Wyciszenie
Znam cichsze samochody. Stary diesel vw jest dość głośny na wolnych obrotach. Ale po spuszczeniu go ze smyczy miasta w trasie robi sie cichy i przytujny.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało, prawie się nie psuje,i jest tak prosty że każdy Heniek go naprawi.
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno znaleźć lepsze auto w tej kategorii kosztuje mało , eksploatacja jak wyżej. Jedyne ryzyko to trafienie na weksploatowany egzemplaż, wtedy koszty reanimacji mogą być wysokie. A te auta potrafią zrobić duże przebiegi 500000+
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 3 lata wymieniłem 2x wachacze przód, nagrzewnicę, wentylator wnętrza i przednie amortyzatory.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]