Karoseria
: Cała karoseria z blachy, a nie jak w dzisiejszych samochodach większość z plastiku. Ale najlepsze jest to, że rdza się w ogóle jej nie trzyma.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Pęknięty przewód od instalacji hydraulicznego wspomagania.
5,0
Całokształt
Auto bardzo bezpieczne, pakowne, jak na swój silnik - bardzo ekonomiczne. Plastiki mogłyby być odrobinę lepsze, bo potrafią trzeszczeć. W środku dużo miejsca, wygodnie i komfortowo. Ostatnie Volvo z prawdziwego zdarzenia. Po 98 produkcję przejął ford.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest naprawdę elastyczny i wbrew pozorom zapewnia niezłą dynamikę. Jednakowoż jest 5 cylindrową jednostką i kultura pracy może nie każdemu odpowiadać.
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Samochód dobrze trzyma się drogi, ale w polskich warunkach stosunkowo szybko wychodzą drążki, tuleje itp.
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie w zimie daje radę, klima w lecie również. Jedyne o czego można się przyczepić to dosyć głośna praca już przy średniej mocy nadmuchu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na samochód z tak dużym silnikiem pali naprawdę niewiele.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Plastiki trochę trzeszczą i dosyć łatwo psuje się napęd CD w radiu. Na polskich drogach zawieszenie zaczyna stukać w stosunkowo krótkim czasie, choć z drugiej strony samochód jest dosyć ciężki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik praktycznie nie do zajechania. Nawet przebiegi rzędu 1000 km dziennie nie robią na nim większego wrażenia.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]