Inne
: Po Volvo spodziewałem się bardzo wiele i się nie zawiodłem. Trudno mi więc jest wymienić jakieś konkretnie elementy - samochód jako całość jest super
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: przednie a zwłaszcza wachacze, łaczniki stabilizatorów i drążki kierownicze
Silnik
: konieczność wymiany rozrządu co 80 tyś. km
5,0
Całokształt
Wygodny, bezpieczny, pewny. Jak na wiek i przebieg, to niczego więcej wymagać nie można.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo dobrze i nie jest awaryjny, co przy przebiegu ponad 400 tyś jest bardzo istotne. Jest natomiast dość głośny i ma tę wadę, że trzeba wymieniać rozrząd co 80 tyś. km
5,0
Skrzynia biegów
Automat 4 stopniowy zmienia świetnie biegi i jest bezawaryjny o ile regularnie wymienia się olej w skrzyni
4,0
Układ jezdny
Ma dwie wady. Po pierwsze promień zawracania jest ogromny, co utrudnia manewrowanie a po drugie dość często trzeba wymieniać elementy przedniego zawieszenia jak: wahacze, łączniki stabilizatorów i drążki kierownicze
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
Świetne, bardzo wygodne fotele i pozycja za kierownicą. Nawet po zrobieniu 800 km w jeden dzień kręgosłup nie boli.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Generalnie dobrze, niestety czasem przy automatycznej klime psuje jej się sterowanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
To stary diesel i źle nie jest, ale powyżej 120 km/h niestety jest za głośno tak samo na wolnych obrotach
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 2,5 l to pali naprawdę nieźle. Ceny serwisu są niestety dość duże. Zwłaszcza części zapasowe potrafią dać po kieszeni.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]