Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 I

P_Tetter, 12 lat temu
Silnik 2.5 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 296 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Wielka moc w ukrytym dieslu z automatem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Nagrzewnica
5,0
Całokształt
Tu będzie krótki komentarz. Uwielbiam swoje auto a jazda nim jest wielką przyjemnością. Oczywiście potrzebuje trochę pracy i dbałości ale odwdzięcza się mocą, wygodą, pewnością prowadzenia...
Wrażenia
5,0
Silnik
Uwielbiam ten gang silnika. Chociaż brakuje jeszcze 1 cylindra aby \"dopełnić\" cykl ale jest super. Wkurza tylko stukające Vacum ale na szczęście jak jestem w środku to nie słyszę.
4,0
Skrzynia biegów
Mam automat i to po wymianie. Pierwsza skrzynka posypała się na amen. Obecna chodzi dopiero 2 tys więc zobaczymy za 10 tys. Na razie jest OK.
5,0
Układ jezdny
Jak na takie auto to jest OK. Jeżdżę powoli (po dziurach) a na zwykłych nierównościach prowadzi się pewnie i stabilnie. Kierwonica chodzi doskonale. Wspomaganie jest bardzo pewne i nie za mocne. W sam raz.
Komfort
5,0
Widoczność
Cóż tu napisać. Jest bardzo dobrze a nawet świetnie. Pewnie mogło by być jeszcze lepiej ale w tym aucie widoczność jest doskonała.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Tak jak i podłokietnik, zimny łokieć, wszystkie włączniki... Może trochę brakuje kierownicy wielofunkcyjnej ale to niestety kolejny model.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niby jest ok ale trochę nie podoba mi się czas nagrzewania auta. Co prawda zdaję sobie sprawę z wieku swojego samochodu i wiem że w najbliższym czasie będę musiał sprawdzić a może wymienić nagrzewnicę ale trochę nie podoba mi się ten problem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po przejechaniu \"za jednym razem\" trasy Dortmund-Lublin wysiadłem zza kierownicy i czułem się jak po trasie Vw Passatem z Wawy do Krakowa (np). Przestrzeń i komfort jest jednym z większych atutów tego modelu volvo.
4,0
Wyciszenie
Diesel to diesel. Na zimnym klekocze a na ciepłym chodzi cicho i gładko. Przy tym wyciszenie jest tak dobre że na ciepłym silniku przy prędkości 120-140km/h można spokojnie słuchać radia i rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu mam dylemat. Z jednej strony to na trasie jest bardzo oszczędny (5,5l/100km) a teraz jeżdżąc po mieście na krótkich odcinkach potrafi łyknąć 10l/100km. Jak na wagę auta to chyba i tak nie dużo ale trochę mnie to irytuje. No i oczywiście ma tu znaczenie automat. Części jest bardzo dużo. Przede wszystkim Alledrogo gdzie można dostać sporo używek ale też jest kilka sklepów internetowych które specjalizując się w marce, mają bardzo duży wybór części nie tylko tzw. oryginalnych ale i mnóstwo zamienników a bardzo dobrych cenach. Ale ceny w ASO powalają niestety.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze utrzymane egzemplarze można kupić w naprawdę dobrej cenie (10tys.) Ale trzeba bardzo uważać bo sporo jest tzw. okazji. A kupując \"trefne\" volvo można bardzo szybko przekląć JE na wieki. Tak więc kupując V70 I generacji trzeba bardzo uważnie skontrolować auto w ASO lub dobrym warsztacie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakieś przepalone żaróweczki, bezpiecznik... w sumie to nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie wydarzyło i niech tak pozostanie. Awaria ASB była od początku więc jej nie liczę bo taką kupiłem.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V70 I