Tu będzie krótki komentarz. Uwielbiam swoje auto a jazda nim jest wielką przyjemnością. Oczywiście potrzebuje trochę pracy i dbałości ale odwdzięcza się mocą, wygodą, pewnością prowadzenia...
Wrażenia
5,0
Silnik
Uwielbiam ten gang silnika. Chociaż brakuje jeszcze 1 cylindra aby \"dopełnić\" cykl ale jest super. Wkurza tylko stukające Vacum ale na szczęście jak jestem w środku to nie słyszę.
4,0
Skrzynia biegów
Mam automat i to po wymianie. Pierwsza skrzynka posypała się na amen. Obecna chodzi dopiero 2 tys więc zobaczymy za 10 tys. Na razie jest OK.
5,0
Układ jezdny
Jak na takie auto to jest OK. Jeżdżę powoli (po dziurach) a na zwykłych nierównościach prowadzi się pewnie i stabilnie. Kierwonica chodzi doskonale. Wspomaganie jest bardzo pewne i nie za mocne. W sam raz.
Komfort
5,0
Widoczność
Cóż tu napisać. Jest bardzo dobrze a nawet świetnie. Pewnie mogło by być jeszcze lepiej ale w tym aucie widoczność jest doskonała.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Tak jak i podłokietnik, zimny łokieć, wszystkie włączniki... Może trochę brakuje kierownicy wielofunkcyjnej ale to niestety kolejny model.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niby jest ok ale trochę nie podoba mi się czas nagrzewania auta. Co prawda zdaję sobie sprawę z wieku swojego samochodu i wiem że w najbliższym czasie będę musiał sprawdzić a może wymienić nagrzewnicę ale trochę nie podoba mi się ten problem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po przejechaniu \"za jednym razem\" trasy Dortmund-Lublin wysiadłem zza kierownicy i czułem się jak po trasie Vw Passatem z Wawy do Krakowa (np). Przestrzeń i komfort jest jednym z większych atutów tego modelu volvo.
4,0
Wyciszenie
Diesel to diesel. Na zimnym klekocze a na ciepłym chodzi cicho i gładko. Przy tym wyciszenie jest tak dobre że na ciepłym silniku przy prędkości 120-140km/h można spokojnie słuchać radia i rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tu mam dylemat. Z jednej strony to na trasie jest bardzo oszczędny (5,5l/100km) a teraz jeżdżąc po mieście na krótkich odcinkach potrafi łyknąć 10l/100km. Jak na wagę auta to chyba i tak nie dużo ale trochę mnie to irytuje. No i oczywiście ma tu znaczenie automat. Części jest bardzo dużo. Przede wszystkim Alledrogo gdzie można dostać sporo używek ale też jest kilka sklepów internetowych które specjalizując się w marce, mają bardzo duży wybór części nie tylko tzw. oryginalnych ale i mnóstwo zamienników a bardzo dobrych cenach. Ale ceny w ASO powalają niestety.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze utrzymane egzemplarze można kupić w naprawdę dobrej cenie (10tys.) Ale trzeba bardzo uważać bo sporo jest tzw. okazji. A kupując \"trefne\" volvo można bardzo szybko przekląć JE na wieki. Tak więc kupując V70 I generacji trzeba bardzo uważnie skontrolować auto w ASO lub dobrym warsztacie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jakieś przepalone żaróweczki, bezpiecznik... w sumie to nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie wydarzyło i niech tak pozostanie. Awaria ASB była od początku więc jej nie liczę bo taką kupiłem.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]