Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 I

Marcin, 13 lat temu
Silnik 2.5 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 360 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,62
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Stukająca pompa podciśnienia - ten typ tak ma, w niczym to nie przeszkadza.
5,0
Całokształt
Nie psujący się, mało pali, pojemny, komfortowy, dobrze wyposażony, tani... czego chcieć więcej?
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik nie zadowala kulturą pracy (to dość stara jednoska)ale jest bezawaryjny i bardzo mało spala jak na taki wielki i ciężki samochód, ponadto przyspieszenie jest bardzo zadowalające, to wymarzone auto na autostrady. Przy przebiegu 360tys km nie bierze oleju, nie ma potrzeby dolewania od wymiany do wymiany co jest niespotykane bo nawet nowe auta potrafią spalić do 1L między wymianami.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie i bez użycia dużej siły pomimo że samochód przejechał 360 tysięcy kilometrów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest komfortowe, a jednocześnie pozwala na szybkie wchodzenie w zakręty bez dużych przechyłów nadwozia, co nie zmienia faktu że czuć wagę samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Linia szyb poprowadzona jest nisko, widoczność jest świetna.
4,0
Ergonomia
Brakuje schowków i to jest chyba największy minus, poza tym wszystko jest pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik posiada elektryczne grzałki dzięki którym szybciej rozgrzewa się zimą -> szybciej mamy ciepło w kabinie, poza tym szyby nie parują co jest bolączka niektórych aut. Jest tu dwustrefowa klima i nawiew z wylotem pod siedzeniami dla pasażerów z tyłu i regulowana osobno dla lewej i prawej strony auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest bardzo bardzo dużo.
5,0
Wyciszenie
Trzeszczą plastiki w środku i to jedyny minus. Poza tym hałas silnika i pęd powietrza sa wytłumione bardzo dobrze, przy jeździe z prędkościa 160km/h słychać tylko delikatny świst powietrza i toczących się opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest bardzo niskie jak na ten typ auta. Minimalne spalanie nieobciążonego samochodu jadąc 90kmh bez klimy to 5L w trasie. Przy normalnej jeździe z wyprzedzaniem co jakiś czas i prędkością do 120kmh ciężko jest przekroczyć 6.5L Po mieście zależnie od buta i tego jak często hamujemy i rozpędzamy się - od 8 do 10L Niestety części w aso są drogie ale na allegro są w dobrych cenach, nie ma się czego bać, bo te auta po prostu się nie psują.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli coś się popsuje to naprawa zazwyczaj sprowadza się do podgięcia blaszki albo przeczyszczenia styków - BAJKA
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik ten to najżywotniejsza jednostka TDI jaka została kiedykolwiek wyprodukowana, i najbardziej niezawodna. Nie słyszałem o przypadku żeby ten samochód rozkraczył się w trasie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V70 I