Silnik
: motor 2,5 tdi to wspaniała jednostka, szkoda że reszta nie nadąża.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: bardzo awaryjne, wysprzęglik, pęknięty pedał sprzęgła, itp
Zawieszenie
: za delikatne jak na nasze drogi
1,0
Całokształt
to auto trzeba kochać aby nim jeździć - to samo zresztą piszą panowie z fanklubów
Wrażenia
5,0
Silnik
mój akurat jast przesterowany ze 140 KM do 170 KM(z tego co wiem, w Polsce jest takich tylko kilka), dynamiczny, elastyczny, ekonomiczny - same zalety,
1,0
Skrzynia biegów
wymiana sprzęgła co 60 tys km - to za często (a przejechałem już różnymi autami ponad milion kilomertów), awarie wysprzęglika, złamany pedał sprzęgła itp TRAGEDIA !
1,0
Układ jezdny
zawieszenie w naszych warunkach drogowych wytrzymuje ok 40 tys, maglownica 80 tys, ogólnie auto trochę \"pływa\"
Komfort
3,0
Widoczność
bez uwag
3,0
Ergonomia
wzór do naśladowania, choć uroda wewnątrz - nie istnieje
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
dwustrefowa klima robi swoje.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
kierowca doskonale, reszta narzeka że za nisko.
5,0
Wyciszenie
mimo 12 lat, doskonale
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tragedia ! naprawy auta przekraczają jego wartość w rok, w następnym są podobne. Jedyna zaleta to niskie zużycie paliwa
2,0
Stosunek jakość/cena
fakt że jest dość tani w zakupie, niestety dość szybko jest wyrównywany przez koszty serwisowania (podziwiam tych którzy robią to w serwisach VOLVO - i tych autoryzowanych i tych pseudoautoryzowanych)
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czego się nie dotkniesz to się psuje, kiepskie plastiki, urwany uchwyt regulacji kierownicy, boczki drzwi, plastiki tylnej klapy, itp
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tylko silnik nie padł, a poza nim to chyba mam już wszystko nowe (poduszki pod silnikiem, koła napędu paska, maglownica, zawieszenie co pół roku, sprzęgło co rok, itp)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]