Karoseria
: No cóż, korozja tego auta się nie ima. Przynajmniej tyle...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: Zawieszenie za słabe!
3,0
Całokształt
Plusy: auto żwawe, bezpieczne i pakowne. Minusy: awarie, awarie, awarie! I drobiazgi! W ciągu dwóch lat wahacz prawy 3 razy, poduszki przednie amortyzatorów 2 razy, tylne tylko raz, regeneracja maglownicy, uszczelenie pompy, końcówki, tuleje - na okrągło. Do tego odpadająca dosłownie deska rozdzielcza, tłukąca się klapa, zacinające się klamki, trzeszczące plastiki - wrażenia jak z jazdy dostawczakiem. No i alternator, rozrusznik... Chwilowo więcej nie pamiętam. Reasumując - byłoby dobrze, gdyby nie kiepsko złożone wnętrze i żenująco słabe zawieszenie, co przy cenach części naprawdę może doprowadzić do rozpaczy. Miesiąc w miesiąc po 600 złotych w naprawy to jednak lekkie przegięcie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Auto potrafi być dynamiczne, ale przy mocniejszym przyciśnięciu żenująca zasłona dymna z tyłu. No i do tego trzeba pilnować odpowiednich obrotów - od 2000 do 3000 - powyżej wyraźnie zdycha, a poniżej, no cóż... Może lepiej się nie wypowiadać.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia wypada naprawdę dobrze. Trochę krótka jedynka, ale poza tym same plusy.
4,0
Układ jezdny
Może być, chociaż na każdy ruch kierownicą (zresztą z przepustnicą podobnie) auto reaguje z opóźnieniem. Trzeba się przyzwyczaić.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w akwarium. Naprawdę!
4,0
Ergonomia
Jest w porządku - wszystko pod ręką, żadnych udziwnień.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie okej, ale filtry kabinowe to jakaś porażka - może coś z najwyższej półki dawałoby radę, ale przeciętny filtr za 80 złotych ogranicza dopływ powietrza o jakieś 75%! Dmuchawa wyje strasznie wtedy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podobno wysocy narzekają trochę....
2,0
Wyciszenie
O matko, to auto jest jak szkielet w trumnie - wszystko się tłucze! Silnik D5252T dość głośny do tego wszystkiego; na szczęście lubię ten klekot.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa super, ale naprawy, naprawy, naprawy...
3,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze trudno o auto o takich gabarytach, takim poziomie bezpieczeństwa, takim kopycie i do tego niskim spalaniu. Ale mnogość i częstotliwość usterek - wstyd po prostu. Po volvo spodziewałem się jednak nieco więcej. Rozumiem, że przechodzone nieco auto nie może się obejść bez, ale miesiąc w miesiąc po 600 złotych w naprawy to jednak lekkie przegięcie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jest kiepsko. Niektóre pomysły szwedzkich inżynierów naprawdę wołają o pomstę do nieba! Na przyład plastikowe elementy klamek się łamią i można utknąć w aucie. A zawieszenie do roboty co parę miesięcy.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto może nie psuje się w trasie, ale liczba poważnych naprawch w ciągu 2 lat eksploatacji jest naprawdę imponująca.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]