Auto solidne, wygodne, dużo miejsca, dobrze trzyma się drogi. Silnik elastyczny. Samochód jest bardzo pojemny i ma klasyczną sylwetkę (późniejsze modele V70 II i III mają już nieco bardziej zaokrągloną linię). Można powiedzieć, że jest ostatnim z \"kanciaków\" ;)
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie ukrywam, że jestem fanem silników diesla... Bardzo mi się podoba dźwięk wydawany podczas jazdy przez taką jednostkę napędową (ten charakterystyczny pomruk mnie odpręża i dlatego jeżdżę z uśmiechem nawet gdy się spieszę). Silnik jest dosyć dynamiczny, ale mi nie o to chodzi - zależy mi głównie na wygodzie i przestrzeni. Nie mniej jak trzeba to zbiera się całkiem dobrze :)
5,0
Skrzynia biegów
Stosunkowo krótki skok, wytrzymała, nie miałem z nią nigdy problemu... Niestety mam tylko porównanie z Oplem (choć to dobre auto było - skasowałem w grudniu 2007), jednak w tym porównaniu Volovina wychodzi rewelacyjnie.
4,0
Układ jezdny
Autko nieźle trzyma się na zakrętach, ale ma dosyć miękkie zawieszenie więc trzeba uważać. Zdarzyło mi się kilka razy prawie wylądować w rowie... no cóż, jak jadę sam to nieco cisnę ;P
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest zadowalająca. Niestety w aucie siedzi się dosyć nisko co przy większej górce (przy zjeżdżaniu w dół) stanowi niekiedy problem. Jest też kwestia oślepiania przez światła pojazdów jadących z naprzeciwka. Nie jest to jednak aż tak uciążliwe :)
5,0
Ergonomia
Autko wyposażone i zbudowane jest pod hasłem (przynajmniej w moim odczuciu) \"User friendly\". Wszystkie potrzebne rzeczy znajdują się pod ręką, ale nie przeszkadzają. Sądzę, że w tej klasie auta to już normalne, ale nadal jest to dla mnie ogromna przyjemność odkrywać to co jakiś czas :D
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zwłaszcza zimą, przy ciężkich mrozach przydaje się bardzo wydajmy nadmuch na przednią szybę. Komputer automatycznie, po skierowaniu pokrętłem nadmuchu na przednią szybę, włącza tryb automatyczny i następuje, niestety dosyć głośne, rozmrażanie przedniej szyby. Skuteczność jest niesamowita. Po oskrobaniu pozostałych szyb i zgarnięciu śniegu z rejestracji oraz świateł, niewiele pozostaje do zdjęcia z przedniej szyby...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma co ukrywać, że jest to auto duże. Przestrzeń zarówno dla kierowcy jak i pasażerów jest bardzo zadowalająca. Dodać należy, że siedząc na bardzo wygodnych fotelach mamy miejsce, żeby się nieco zrelaksować.
4,0
Wyciszenie
Niestety tu mam uwagę - w moim aucie drzwi kierowcy były lekko uszkodzone i przez to generują lekki szum. Dodatkowo, jako że to diesel, jest lekki hałas w kabinie. Jednak po reakcji osób, które ze mną jeżdżą wnioskuję, że nie jest to wcale hałas jako taki, ale przyjemne i usypiające mruczenie ;D
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jestem bardzo zadowolony, że auto z silnikiem 2,5 l spala średnio ok 7,5 l ropy. Na trasie z kolei schodzi nawet do 5,8 l przy spokojnej jeździe (co nie znaczy, że nie wyprzedzam...).
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem moje auto za 23 tyś. Myślałem na początku, że przepłaciłem... Teraz, z perspektywy czasu wiem, że opłacało się. Kupiłem Volovinę w komisie na południu Polski (jestem z Poznania, więc miałem kawałek), który się w tych autach specjalizuje. Uważam, że są to auta warte swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic, powtórzę - NIC mi się w tym aucie jeszcze nie zepsuło. Żaden plastik nie pękł, żaden guzik nie wyleciał, żadne pokrętło się nie urwało. Pod tym względem - super!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zużywają się tylko części, które i tak trzeba wymieniać. Klocki hamulcowe, akumulator, filtry... Poza tym szwankuje mi nieco ABS, ale to problem, który załatwi mi elektryk. Ponoć wystarczy podłączyć do komputera i tyle.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW
[l/100km]