Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 I

Tommi, 15 lat temu
Silnik 2.5 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 370 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo V70 I 2.5 TDI 140KM 103kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo dobra jednostka, żywotna, oszczędna, dynamiczna. Super silniczek.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : łożysko z piastą przód - 2 razy z prawej, raz z lewej strony (trzeba uważać na krawężniki, dziury)
Silnik : ciekła pompa wodna - wymieniono przy wymianie rozrządu
4,0
Całokształt
Generanie bardzo fajne rodzinne auto. Niezawodne, pojemne, oszczędne i wygodne. Polecam zakup tego auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest dobrze pracującą jednostką, niewyżyłowany, stosunkowo oszczędny, bardzo elastyczny. Duży moment obrotowy i dobrze dobrane przełożenia skrzyni pozwalają sprawnie rozpędzać to auto. Silnik może trochę brzydko pracuje na wolnych obrotach, ale za to powyżej 3tyś dźwięk jest piękny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje wzorowo. Biegi wchodzą bardzo precyzyjnie, delikatnie, płynnie, sama przyjemność. Przełożenia bardzo dobrze dobrane - odpowiednio do elastyczności silnika. Super! Czasem tylko przy dłuższej jeździe powyżej 120km/h brakuje mi \"szóstki\", ale za to nawet przy 160km/h nie traci dynamiki.
4,0
Układ jezdny
Może to za małe kółeczka na tego kloca albo za niski profil opon na nasze drogi (fabrycznie 205/55/R15), ale zdaje mi się że za mocno odczuwam drobne nierówności drogi. Jednak na autostradzie nawet przy 160-180km/h zawieszenie pracuje bardzo dobrze, także przy hamowaniu i skręcaniu.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże szyby, dobre światła, doskonałe lusterka, świetne rozmrażanie w zimie zarówno przedniej i tylnej szyby jak i lusterek bocznych (oj to chyba dział wentylacji). Jeśli tylko zapamiętasz gabaryty swojego samochodu, uznasz że parkowanie czy wyprzedzanie mimo wielkości nie jest problemem w tym aucie.
5,0
Ergonomia
Bardzo fajne wnętrze, od razu robi wrażenie ciepłego, przytulnego. Jest tu naprawdę sporo miejsca z przodu i z tyłu, bardzo wygodne fotele z ogromnymi możliwościami regulacji (przód). Kilka schowków, podłokietniki, uchwyty na kubki, dwa gniazda 12V... Poza tym po złożeniu bagażnika i rozwinięciu rolety oddzielającej mamy prawie ciężarówkę z płaską podłogą w przedziale ładunkowym i superwygodnymi fotelami dla kierowcy i pasażera. Za siedzenie wejdzie jeszcze teczka, neseser, laptop, parasol, termos z kawą i...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja działa wyśmienicie. Do tego stopnia, że w zimie na dłuższej trasie dmucha ciepło na nogi, a chłodne na twarz - nie zaśniesz a jest ci cieplutko jak pod kołderką! Z tyłu mimo braku kratek w słupkach i konsoli środkowej, nawiewy spod foteli przednich oraz przednie boczne i środkowe robią swoje - też jest ciepło, przytulnie i komfortowo. W upały klimatyzacja pracuje wzorowo, oczywiście rośnie spalanie ale jeśli nie otwierasz często drzwi czy szyb to nie masz szans się zgrzać. Odparowanie szyb doskonałe, nawet przy pełnym aucie!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu. Superwygodne fotele przednie z pełną regulacją, oraz nie mniej wygodne tylne pozwalają na bardzo komfortowe podróżowanie nawet na dłuuugich trasach. Przy dużym wzroście osób z przodu może być z tyłu mniej miejsca na nogi, ale jak dla mojej rodzinki (176cm-ja, 165-żona) jest go dużo dużo więcej niż potrzeba. Głowa NIGDY nie dotknie niczego nad ani obok, ręce można rozłożyć na \"zimny łokieć\" bez otwierania szyby! Z tyłu przy 2 osobach to limuzyna, przy 3 - jest wygodnie.
4,0
Wyciszenie
Dzwięki silnika od najmniejszych prędkości docierają do kabiny w umiarkowanych ilościach. Natomiast w miarę wzrostu prędkości rośnie zaskoczenie - do 170km/h jest prawie niezmiennie cicho! Powyżej tej prędkości zaczyna być słychać delikatny świst lusterek i zależnie od opon i nawierzchni - większy lub mniejszy szum tarcia. Daję tutaj 4,5 ale nie ma takiej oceny więc bedzie 4.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa umiarkowane przy tej pojemności i gabarytach. Na trasie nawet schodziłem do 5-5,5l/100km (jazda delikatna do 110km/h bez szaleństw). W mieście myślę że między 6,5 a 8,5 (w zimie przy dużym rozładowaniu akumulatora albo w duże upały z klimą) średnio 7. Ceny części różne ale porównywalne z pospolitymi samochodami z tej klasy. Niewielka usterkowość, co wpływa na niski koszt utrzymania w stosunku do jakości
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena nie za niska ale i nie za wysoka. Zważywszy na ogromny komfort i przyjemność posiadania tego auta, oraz przyjemność jazdy a także prestiż marki, to stosunek jakości do ceny jest bardzo dobry.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Skrzypienie plastików na mrozie albo w upały może być denerwujące. Podobnie pękające plastiki albo złączki do tapicerek których nigdzie nie mogę dostać. Poza tym dużo rzeczy można zrobić samemu. Bardzo dobry dostęp do wymiany żarówek itd...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Nawet po uszkodzeniu dojechałem do warsztatu. Nie zawiódł mnie nigdy.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V70 I