Auto wygląda jak cichociemne, stateczne, rodzinne kombi, a jeździ szybciej niż się wydaje na światłach właścicielom \"tjuningowanych\" golfów III i bmw e36. To plus.
Za to plastiki trzeszczą i ich jakość mogła by być lepsza.
Spalanie jest ok jak na masę auta i 2,5 litra pojemności. Jeżeli potrzebujesz pakownego kombi, które przy okazji nie będzie zawalidrogą-zastanów się nad V70. Pod warunkiem, że nie przeszkadza ci np. trzeszcząca tylna klapa.
Przy przebiegu 320tkm z silnikiem nie ma najmniejszych problemów-oleju nie bierze, zapala normalnie, nie ubyło mu mocy-zresztą ten silnik jest konstrukcją Audi...
Taka ciekawostka-dlaczego przy przebiegu ponad 300tkm wnętrze (kierownica, fotele, przyciski) nosi bardzo małe ślady użytkowania... o wiele mniejsze niż giełdowe V70 TDI z przebiegami także giełdowymi (z "1" na początku przebiegu)...?
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na diesla nie jest źle. Na zimno trochę klekocze, ale po rozgrzaniu całkiem fajnie go słychać. Zwłaszcza po wkręceniu na obroty-pow. 3tys jest głośno, ale dźwięk rzędowej piątki jest naprawdę niezły (zależy co kto lubi). Elastyczność średnia, ale za to równo ciągnie w przedziale 2-4tys. obrotów. Przy jednej osobie w aucie można w miarę sprawnie się przemieszczać.
3,0
Skrzynia biegów
Przeciętna, bez rewelacji i bez większych wad (poza ciężko wchodzącą \"jedynką\").
4,0
Układ jezdny
Jak dla mnie trochę za miękki, ale bardzo dużo zmieniło założenie kół 17\"-precyzja prowadzenia baaaaardzo się poprawiła. Przy ostrym starcie problemy z trakcją na 1 i 2 biegu (i to mimo opon 215). Na mokrym lubi zrywać przyczepność nawet na \"trójce\". Aha, nie jeżdżę w stylu emeryta, tylko korzystam z możliwości samochodu. Myślę że przy \"normalnej\" jeździe te problemy nie mają miejsca.
Komfort
4,0
Widoczność
Przy takiej budzie i tak jest dobrze, ale trzeba się wspomagać lusterkami. Ale co do lusterek-szkła powinny być osadzone głębiej w obudowie, bo po byle deszczu zbierają się na nich krople i brud. Podgrzewanie niewiele pomaga.
4,0
Ergonomia
Przy ustawieniu czasowej pracy wycieraczek dźwignia zasłania kontrolkę ogrzewania tylnej szyby i lusterek. Detal, ale się przyczepię.
2 uchwyty na kubki-rewelacja, ale podłokietnik otwiera się razem z uchwytem i kubkami...
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się do czego przyczepić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer z przodu-rewelacja. Z tyłu... nie wiem-nie interesuje mnie to bo nikogo nie wożę.
4,0
Wyciszenie
W środku cisza, chyba że ciągniemy do 4tys. obr-ale wtedy słychać porządny dźwięk silnika.
Od 190km/h wzwyż powietrze świszcze przy lusterku zewnętrznym...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak pisałem-mam ciężką nogę, nie jeżdżę wolno.
W mieście jest problem zejść poniżej 10 (głównie przez korki), w trasie przy wyprzedzaniu wszystkiego: 6,5-8; trasa przy bardzo małym natężeniu ruchu, nie przekraczaniu 90-100km/h i mega samozaparciu: 4,7. Autostrada: 8-11 (prędkości w przedziale 140-210km/h).
4,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że jest to lepszy wybór niż np. \"kultowy\" Passat Variant 1.9TDI od dziadka z Niemiec, z przebiegiem 179900km i spalający 3,2 l/100.
Za te pieniądze dostajemy kawał solidnego, dużego auta z całkiem niezłym silnikiem (0-100km/h: poniżej 10s-sprawdzone!).
Nie kupiłbym tego auta jeszcze raz tylko dlatego, że chcę tylnonapędówkę (lepsza trakcja, rozłożenie masy, prowadzenie, itd.) i nie potrzebuję kombi. Ale poza tym V70 TDI jest godna polecenia!