Kultowy model Volvo jest bardzo trwały poza napędem AWD, awarie są rzadkie, ceny części są nadal wysokie. Silnik pięciocylindrowy pięknie brzmi, rzadko się psuje, ale lubi napić się benzyny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Legendarny pięciocylindrowy silnik pięknie brzmi, rzadko się psuje, choć lubi spalić sporo benzyny.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzja mogłaby być lepsza, na szczęście skrzynia jest podobno niezniszczalna.
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się nieźle, choć zakręty nie są jego żywiołem.
4,0
Karoseria
Samochód jest bardzo duży, ale w środku wcale nie ma wielkiej przestrzeni, zarówno jeśli chodzi o kierowcę, jak i bagażnik. Nowe kombi oferują więcej, często nawet w klasie kompaktów.
Komfort
5,0
Widoczność
Duża powierzchnia szyb zapewnia świetną widoczność.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie powinno być. Styliści Volvo zawsze byli w tym doskonali.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotel kierowcy mógłby się odsuwać dalej, bagażnik nie jest wcale bardzo duży.
5,0
Wyciszenie
Auto jest dobrze wyciszone, silnik przyjemnie mruczy dzięki 5 cylindrom. Jazda sprawia dużą przyjemność nawet mimo upływu wielu lat.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części są dość drogie, zwłaszcza te unikalne, jak samopoziomujące się amortyzatory czy układ AWD.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za niewielkie pieniądze dostajemy bardzo porządny samochód, którego jedyną wadą jest jego wiek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Stały napęd AWD nie należy do najbardziej trwałych, na szczęście można go tanio odłączyć.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 20V Turbo AWD 193KM 142kW
[l/100km]