Wystawiam mu ocene dobra bo pare rzeczy po zakupie mi sie zepsuło, ale zapewniam, że to auto może byc bezawaryjene pod warunkiem ze sie o nie dba. Wymiana płynów na czas, odpowiednia eksploatacja w zimie, nie zajezdzanie turbiny poprzez katowanie jej na zimno lub poprzez wyłączanie silnika po wyscigach bez dania czasu turbinie na schłodzenie, pamiec o miekkim zawieszeniu , pozwoli cieszyc sie autem przez lata. Przebieg rzędu 600000 nie jest niczym specjalnym dla tych silnikow.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0 T5 pamieta jeszcze model 850, jest to super jednostka napedowa, ma niesamowitego kopa, przyspieszenie ponizej 7s jest wciąż realne mimo przejechanych tylu kilometrow. Ma jednak jeden mankament, a jest nim gigantyczna turbodziura. Do 3000 r/min nic sie nie dzieje. Zachowuje sie jak słabiutki silniczek o mocy nie przekraczającej 100KM, ale po przekroczeniu tej wartosci obrotowej odzywa sie w nim bestia. Nie jeden sie zdziwil na swiatłach. Tego silnika trzeba sie poprostu nauczyc. SUPER!!!
5,0
Skrzynia biegów
Zero problemów, przełożenia dosc elastyczne. Bardzo długa czwórka i za to wielki plus.
3,0
Układ jezdny
Zamysłem producenta było prawdopodobnie stworzenie komfortowego kombi ze sportowym charakterem i to sie udało, ale czy to jest dobre rozwiazanie, zeby 225KM jechalo na bujającym zawieszeniu? Raczej nie. Przy tej konfiguracji zawieszenia nadaje sie do spotowych chwil na swiatlach i prostej drodze lecz nie na zakrety i łuki. Zawieszenie jest niestety jak wiekszosc zawieszen na swiecie stworzone na drogi, a nie na polskie wyboje, a remont zawieszenia kosztuje... oj kosztuje
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby cienkie słupki... czego chciac wiecej.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, łatwy i czytelny w obsłudze. Dziecko by sie połapało
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jeśli tylko dbasz o filtr przeciwpyłkowy i odgrzybiasz klimę to żadna pogoda cię nie zaskoczy
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Można się po nim ganiać :) Na brak miejsca nie można narzekać.
3,0
Wyciszenie
Ogólnie w tym modelu jest bardzo cicho, ale plastik użyty do wykonczenia wnetrza niestety trzeszczy, a przy niskich temperaturach po lekkim nacisku lubi pękać. Naszczescie takie plastiki są tylko w bagazniku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 225KM 13l/100km jest wynikiem dobrym, ale tylko przy 2.0l poj. to zbyt wiele. To jest spalanie srednie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za rocznik 1998 trzeba zaplacic ok. 23000 zl, a samochod pozwala sie poczuc dostojnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zaobserwowałem żadnych niedogodnosci.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zawieszenie niestety nie jest na nasze drogi. Moduł TRACS-ABS jest niesamowicie awaryjny, a nowy kosztuje 2500zł, ale moge pocieszyc ze wymiana nic nie da bo i tak sie popsuje, ale mozna go naprawic z usunieciem wady fabrycznej za 600zl. Ja tak zrobilem i jest ok. Drobne wycieki z półosi sie zdazają, ale przy 300000 km to chyba ma prawo
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 20V Turbo 225KM 165kW
[l/100km]