Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V70 I

Krzyś, 8 lat temu
Silnik 2.0 126KM 93kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 322 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V70 I 2.0 126KM 93kW 1997-2000 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Stosunek poniesionych kosztów do ilości auta w aucie. Cena sugerowała, że to trup i nastawiłem się, że pośmigam parę miesięcy i sprzedam dalej lub zezłomuję ale komfort, funkcjonalność i praktyczność tego samochodu trochę mi zmieniły plany. Doinwestuję go a jak zacznie się kończyć będę szukał kolejnego egzemplarza, może w trochę ciekawszej wersji silnikowej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : klima, otwieranie okien, regulacja lusterek, podgrzewanie lusterek, gniazdo zapalniczki, tempomat, wycieraczka i spryskiwacz tylnej szyby, siłowniki klapy bagażnika, centralny, piloty, itp. itd.
4,0
Całokształt
Lubię ten samochód. Mimo paru mankamentów bardzo dobrze się w nim czuję. Kupiłem go tak naprawdę dla bagażnika. Po złożeniu tylnej kanapy mieści się w nim dwuosobowy materac - nieoceniona funkcjonalność dla wygodnickiego woodstockowicza ;-)
Wrażenia
3,0
Silnik
Sporo pali, kiepsko z dynamiką, za słaby do tego samochodu. Nawet przy spokojnej jeździe przy przyspieszaniu trzeba redukować i kręcić go powyżej 4000 obr/min żeby rozpędzić się w sensownym czasie do jakiejkolwiek prędkości. Sądząc po minach innych kierowców a światłach prawie wszyscy myślą, że cisnę bo chcę się pościgać a ja po prostu próbuję sprawnie rozpędzić się do 50km/h żeby miasta nie blokować ;-) Osiągi zmuszają do częstej jazdy na wysokich obrotach - z jednej strony fajnie bo silnik z brzmienia na obrotach jest naprawdę przyjemny ale niestety odbija się to na spalaniu. Wysoka kultura pracy, pięć cylindrów robi swoje. No i nic się z nim nie dzieje. Nigdy jeszcze nie miałem tak bezproblemowego pod tym względem auta.
4,0
Skrzynia biegów
Mogła by być trochę precyzyjniejsza ale jestem przyzwyczajony do japończyków. Nawet fabrycznie nowe europejskie samochody wydają mi się rozklepane w porównaniu. Wszystko działa niemniej wiem, że można lepiej.
5,0
Układ jezdny
Bardzo fajnie dobrana siła wspomagania - czujesz, że to nie Punto ale siłować z kierownicą też się nie trzeba. Zawieszenie z tych bardziej komfortowych, niewiele brakuje mu do miękkości hydro-pneumatycznych wynalazków Citroena a prowadzi się zdecydowanie pewniej. Zaskakująco słabo siada tył przy pełnym załadunku, przy takim zwisie tylnym spodziewałem się kłopotów ale nic takiego nie ma miejsca. Promień skrętu mnie zadziwił. Jak na prawie 5m auta można powiedzieć, że skręca w miejscu. Zawracanie na jeden raz nie jest problemem.
Komfort
5,0
Widoczność
Szklarnia na kołach. Idealna widoczność w każdą stronę. Od pierwszej przejażdżki idealnie czuć gdzie auto się zaczyna i kończy. Samochód, w którym jeśli się w coś wjedzie na parkingu jest to tylko i wyłącznie gapiostwo kierowcy. Mimo braku czujników parkowanie "na zapałki" przychodzi bez problemu.
4,0
Ergonomia
Brakuje wygodnego uchwytu na kawę dla kierowcy - w drzwiach jest uchwyt na butelki ale kawę bałbym się tam wsadzać w trakcie jazdy. Drążek zmiany biegów jest trochę za daleko od podłokietnika - nieparzystych biegów nie da się obsługiwać nie podnosząc łokcia a konusem nie jestem. Trochę upierdliwe w trasie, bo każde wyprzedzanie z tym silnikiem to redukcja więc łapa musi chodzić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ciche i skuteczne. Tyle w temacie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca na nogi z przodu, bez problemu znalazłem dla siebie pozycję za kółkiem a nie w każdym samochodzie jest to w moim przypadku takie oczywiste. Nawet po maksymalnym odsunięciu przednich siedzeń nadal bardzo dużo miejsca na nogi z tyłu. Tylna kanapa trochę zbyt wąską dla trzech dorosłych osób ale to można powiedzieć o prawie każdym samochodzie osobowym.
4,0
Wyciszenie
Poniżej 2500 obr/min trzeba wyłączyć radio i nie rozmawiać żeby usłyszeć silnik. W trasie silnika też w sumie za bardzo nie słychać bo poniżej 90 km/h na 5 biegu jeszcze mieścimy się poniżej 2500 obr/min a powyżej wiatr zaczyna być głośniejszy od silnika. Powyżej 120 km/h wiatr może już trochę drażnić ale od tego jest radio ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wyniki dla LPG, na Pb nie jeżdżę. Mega oszczędna jazda w trasie z prędkością do 100km/h bez wyprzedzania to trochę poniżej 9 l/100. "Normalna" jazda w trasie ~110 km/h, trochę wyprzedzania to 11l/100. Spokojna jazda po mieście ~12 l/100. Autostrada ze stałą prędkością 140km/h to 13 l/100. Dynamiczna jazda po mieście do 15 l/100. Nawet przy spokojnej jeździe przy przyspieszaniu trzeba go kręcić powyżej 4000 obr/min. Silnik trochę za słaby na ten samochód, dynamiczna jazda z pełnym załadunkiem kończy się powyżej 70km/h. O wyprzedzaniu bez redukcji nie ma mowy, nawet bez ładunku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem go za równowartość jednej wypłaty. Drugie tyle wydałem na wstępne naprawy żeby mieć spokój na rok-dwa. Jak na razie moja najlepsza inwestycja motoryzacyjna. Prawdopodobnie moim następnym autem też będzie stare V70.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektronika w moim egzemplarzu siadła po całości. Lista drobnych usterek, które po kupnie musiałem załatać iście imponująca, w zasadzie działało tylko oświetlenie i przednie wycieraczki. Parę stówek zainwestowałem i jest spokój.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, na razie brak.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 126KM 93kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V70 I