Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V60 II Kombi

Marcel, 4 lata temu
Silnik 2.0 D3 150KM 110kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V60 II  Kombi 2.0 D3 150KM 110kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niby D3 i mniejsza moc, a i tak swoje robi. W zasadzie nie wiem, czy warto kupować D4...
Zawieszenie : Komfortowo.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Parujące szyby i powolne nagrzewanie sę auta
4,0
Całokształt
Komfortowe auto wyposażone w bardzo fajne systemy bezpieczeństwa. Wszystko w nowym, ładnym designie, ale zarazem w formie powrotu do klasycznego kombi. Pojemny i łatwy w użytkowaniu, w dodatku ekonomiczny. Jedyne minusy, to średnio precyzyjnie działająca skrzynia biegów (w trybie comfort) i wentylacja/ogrzewanie. Reszta praktycznie same plusy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wersja D3 nie jest szczytem marzeń, ale o dziwo daje radę nawet przy wyprzedzaniu. Przyzwoity silnik na co dzień. Z pewnością lepszym wyborem jest D4, ale nie obawiajcie się tej wersji. Jest naprawdę dynamiczna i oszczędna zarazem.
3,0
Skrzynia biegów
Jeździłem wcześniej DSG i niestety, ale ta skrzynia nie jest idealna. Przytrafiają się szarpnięcia (zwłaszcza na zimnej) i precyzja zmiany także nie jest idealna. Ogólnie OK, ale mały niedosyt jest...
4,0
Układ jezdny
Auto się bardzo dobrze prowadzi, a zawieszenie jest komfortowe. Pomimo dobrego tłumienia nierówności i większych gabarytów nie ma wrażenia "bujania"
5,0
Karoseria
Bardzo fajny design. Nareszcie Volvo wróciło do bryły klasycznej, ale zarazem nowoczesnej. To moja subiektywna ocena, bo mi się podoba. Nie wiem natomiast co jest z aerodynamiką, ale to auto brudzi się bardzo szybko...
Komfort
3,0
Widoczność
Układ szyb jest bardzo dobry, ale duże lusterka (wg mnie za duże) przy pewnych ustawieniach fotela przesłaniają widok. Na duży plus bezramkowe lusterko wewnętrzne. Ogólnie poza wymienioną wadą widoczność jest bardzo dobra, jak na kombi.
5,0
Ergonomia
Wsadzić trzeba między bajki jakieś zawiłe menu w wyświetlaczu centralnym. Jest intuicyjne i po kilku minutach każdy będzie się nim posługiwał bez problemów. Wszystkie przyciski są tam, gdzie trzeba, a jest ich mało. Trochę mało trafiony pomysł z przyciskiem start/stop, który lepiej, gdyby był wciskany, a nie obracany i wystający. Świetny pomysł z mapą pomiędzy zegarami, ale minus, że nie można tam mieć map od Googlla.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
To chyba stosunkowo słaby punkt tego modelu (albo mojego egzemplarza). Wolno się nagrzewa, a szyby mają tendencję do parowania. Automatyczny rozdział nawiewu działa trochę nieprzewidywanie. Nie zawsze dmucha na kierowcę i mam wrażenie, że ustawienia temperatury mają dużą niedokładność. Raz przy 21 st jest za ciepło, a raz w sam raz....
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest bardzo wygodnie i pomimo mocno zabudowanego tunelu w części przedniej jest bardzo wygodnie. Fotele są dobrze wyprofilowane zarówno z przodu, jak i z tyłu. Jestem nie za wysoki, więc pasażerowie z tyłu także mają dużo przestrzeni na nogi, przy czym nawet przy maksymalnym odsunięciu przednich foteli osoby średniego wzrostu nie będą miały problemów. Bagażnik bardzo przyzwoicie pakowny, fajne rozwiązanie z siatką rozciąganą, a fotele składają się bardzo łatwo i zagłówki na "guzik" - rewelacja. Ogólnie przestrzeń i wygoda na wysokim poziomie. (wcześniej jeździłem Superbem i jest tutaj lepiej)
5,0
Wyciszenie
Jest cicho i komfortowo, a silnik słychać tylko przy wyższych obrotach. Tłumienie zawieszenia także ciche. Pod tym względem w tej klasie uważam, że Volvo stanęło na wysokości zadania.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie 5,5 l, w mieście ok 6,5 przy spokojnej jeździe, a 7,2 przy bardziej dynamicznej, więc wynik uważam za bardzo dobry. Autostrada 6-7, w zależności od dynamiki, ale to także bardzo dobry wynik, jak na taki gabaryt auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rozważałem różne marki w tej klasie i wg mnie to chyba najlepszy stosunek. Dobre, komfortowe auto, które jest wyposażone w wiele systemów bezpieczeństwa w cenie, gdzie w Mercedesie klasy C zaczyna się cennik, to jednak plus.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko, żeby na coś narzekać, ale po ponad pół roku jazdy nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D3 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo V60 II

Liczba wpisów: 9

Volvo V60 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo V60 II  Kombi