Auto "wziąłem" z placu głównie ze względu na wspaniały wygląd i ciekawą konfigurację, T5 w R-Design.. Takie auto było dostępne i do tego w bardzo dobrych pieniądzach (to też mnie skusiło). Po roku jazdy przekazałem leasing koledze, już mi Volvo wystarczy. Porównując do samochodów niemieckich Volvo wciąż ma wiele do nadrobienia, głównie w zakresie jazdy. Jak wspomniałem wygląd (zewn i wewn) bardzo mi się podoba, jazda tym autem sporo mniej. Podsumowując: Volvo to piękne auto dla spokojnych (starszych?) kierowców, wszystko jest fajnie dopóki jedziemy sobie niespiesznie i delikatnie. Po wersji T5 w sportowej wersji wyposażenia należy też spodziewać się wrażeń z jazdy, ale te nie przystają kompletnie do wyglądu. Wersja T5 i nieszczęsny przedni napęd - nieporozumienie. Polecam napęd wszystkich kół albo słabszy silnik - wtedy wydaje mi się to auto może mieć jakiś sens.
Wrażenia
2,0
Silnik
Mocne 250KM, ale przeraźliwie nieprzyjemny dźwięk wkręcającego się na wyższe obroty silnika, do tego spalania jak z V8. przy spokojnej jeździe jest cicho i spokojnie - ale po co mi do tego 250KM?
2,0
Skrzynia biegów
Tak jak silnik - spokojna, płynna jazda: wszystko super. Natomiast jak chcemy zrobić użytek z pełnej mocy silnika, skrzynia gubi się i przerzuca biegi w tempie przekładni hydrokinetycznych z lat 80-tych.
2,0
Układ jezdny
Bardzo twarde (drewniane?) zawieszenie, jazda bez wstrząsania całego ciała możliwa tylko i wyłącznie po gładkich jak stół nawierzchniach, czyli w Polsce jedynie gdzieniegdzie. Jest zaleta tej twardości - szybka jazda po równej autostradzie, wtedy jednak zatyczki do uszu będą potrzebne (hałas) i postój na tankowanie co 300km (spalanie). "Dzięki" pseudo sportowemu zawieszeniu brak jakiegokolwiek komfortu. Być może adaptacyjne zawieszenie jest tu rozwiązaniem, to jednak nie było dostępne w moim aucie. 250KM i przedni napęd to pomyłka całkowita - opony palą się przy każdym starcie spod świateł.
5,0
Karoseria
Piękne nadwozie, w wersji R-Design wygląda bardzo dobrze. Wszystko jak należy, nie mam najmniejszych zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest dobrze, kamera cofania pomaga, ale i bez niej wszystko jak należy
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze. Łatwe sterowanie, rozwiązanie z tabletem mi pasuje, nie miałem problemów z obsługą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewane siedzenia i kierownica, wydajna klimatyzacja. Tu nie mam pytań. Jest bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest pod dostatkiem, z tyłu nadspodziewanie dużo (dla wszystkich co pamiętają pierwsze S60)
2,0
Wyciszenie
Jedziemy spokojnie jest bardzo dobrze, próbujemy pojechać sportowo, silnik wdaje się z siebie hałas młockarni. Nie kupuję diesli, bo są głóśne, jak się okazuje benzyna Volvo też to potrafi, lipa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
strasznie wysokie zużycie paliwa, reszta w normie
2,0
Stosunek jakość/cena
gdyby nie mega rabat byłoby słabo, cena bez upustów, cennikowa kompletnie nie przystaje do produktu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w pierwszym roku eksploatacji nic się nie zepsuło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w pierwszym roku eksploatacji nic się nie zepsuło
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T5 250KM 184kW
[l/100km]