Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V60 II Kombi

AndrzejV60, 4 lata temu
Silnik 2.0 T5 250KM 184kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V60 II  Kombi 2.0 T5 250KM 184kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
3,57
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
Silnik
3,0
Całokształt
Auto "wziąłem" z placu głównie ze względu na wspaniały wygląd i ciekawą konfigurację, T5 w R-Design.. Takie auto było dostępne i do tego w bardzo dobrych pieniądzach (to też mnie skusiło). Po roku jazdy przekazałem leasing koledze, już mi Volvo wystarczy. Porównując do samochodów niemieckich Volvo wciąż ma wiele do nadrobienia, głównie w zakresie jazdy. Jak wspomniałem wygląd (zewn i wewn) bardzo mi się podoba, jazda tym autem sporo mniej. Podsumowując: Volvo to piękne auto dla spokojnych (starszych?) kierowców, wszystko jest fajnie dopóki jedziemy sobie niespiesznie i delikatnie. Po wersji T5 w sportowej wersji wyposażenia należy też spodziewać się wrażeń z jazdy, ale te nie przystają kompletnie do wyglądu. Wersja T5 i nieszczęsny przedni napęd - nieporozumienie. Polecam napęd wszystkich kół albo słabszy silnik - wtedy wydaje mi się to auto może mieć jakiś sens.
Wrażenia
2,0
Silnik
Mocne 250KM, ale przeraźliwie nieprzyjemny dźwięk wkręcającego się na wyższe obroty silnika, do tego spalania jak z V8. przy spokojnej jeździe jest cicho i spokojnie - ale po co mi do tego 250KM?
2,0
Skrzynia biegów
Tak jak silnik - spokojna, płynna jazda: wszystko super. Natomiast jak chcemy zrobić użytek z pełnej mocy silnika, skrzynia gubi się i przerzuca biegi w tempie przekładni hydrokinetycznych z lat 80-tych.
2,0
Układ jezdny
Bardzo twarde (drewniane?) zawieszenie, jazda bez wstrząsania całego ciała możliwa tylko i wyłącznie po gładkich jak stół nawierzchniach, czyli w Polsce jedynie gdzieniegdzie. Jest zaleta tej twardości - szybka jazda po równej autostradzie, wtedy jednak zatyczki do uszu będą potrzebne (hałas) i postój na tankowanie co 300km (spalanie). "Dzięki" pseudo sportowemu zawieszeniu brak jakiegokolwiek komfortu. Być może adaptacyjne zawieszenie jest tu rozwiązaniem, to jednak nie było dostępne w moim aucie. 250KM i przedni napęd to pomyłka całkowita - opony palą się przy każdym starcie spod świateł.
5,0
Karoseria
Piękne nadwozie, w wersji R-Design wygląda bardzo dobrze. Wszystko jak należy, nie mam najmniejszych zastrzeżeń.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest dobrze, kamera cofania pomaga, ale i bez niej wszystko jak należy
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze. Łatwe sterowanie, rozwiązanie z tabletem mi pasuje, nie miałem problemów z obsługą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewane siedzenia i kierownica, wydajna klimatyzacja. Tu nie mam pytań. Jest bardzo dobrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest pod dostatkiem, z tyłu nadspodziewanie dużo (dla wszystkich co pamiętają pierwsze S60)
2,0
Wyciszenie
Jedziemy spokojnie jest bardzo dobrze, próbujemy pojechać sportowo, silnik wdaje się z siebie hałas młockarni. Nie kupuję diesli, bo są głóśne, jak się okazuje benzyna Volvo też to potrafi, lipa.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
strasznie wysokie zużycie paliwa, reszta w normie
2,0
Stosunek jakość/cena
gdyby nie mega rabat byłoby słabo, cena bez upustów, cennikowa kompletnie nie przystaje do produktu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w pierwszym roku eksploatacji nic się nie zepsuło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
w pierwszym roku eksploatacji nic się nie zepsuło

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T5 250KM 184kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Volvo V60 II

Liczba wpisów: 9

Volvo V60 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Volvo V60 II  Kombi