Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V60 II Kombi

Kamil, 3 miesiące temu
Silnik 2.0 T4 190KM 140kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 40 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V60 II  Kombi 2.0 T4 190KM 140kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,07
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Inne : Jakość wykonania.
4,0
Całokształt
Na samochód ten przesiadłem się z Volvo V40 rocznik 2016. Auto może zachwycać wyglądem i jakością materiałów, ale jest słabo dopracowane pod kątem użyteczności. Bagażnik niezbyt pojemny jak na kombi. Dla porównania u kolegi w Fordzie Mondeo IV mimo teoretycznie identycznej pojemności bagażnika (529 vs 537l) rowerek dziecięcy na 16calowych kołach wchodził na stojąco, ja musiałem kombinować i układać go bokiem bo brakowało jakieś 5cm na wysokości. Na plus haczyki do zawieszenia zakupów w bagażniku, a tak poza tym brak jakiś dodatkowych schowków. Roleta bagażnika niby przydatna ale nie podnosi się wraz z klapą, więc ciągle trzeba ją składać i rozkładać... Szczytem absurdu jest brak możliwość niezależnego włączenia światełka sufitowego dla pasażerów z tyłu! Moja 18letnia Mazda to ma... Żeby uruchomić światełko z tyłu trzeba było uruchomić wszystkie światła sufitowe z konsoli nad kierowcą, a następnie wyłączyć te przednie. Poprzednio jeździłem V40 i tam nie było tego problemu, mało tego było oświetlenie "ambient" do wyboru w różnych kolorach. Interfejs multimedialny to jakaś porażka - estetyka jak z Windows Phone. Brak jakiejś przyjemnej dla oka "skórki" podczas odtwarzania radia. Ekran mimo dużego rozmiaru częściowo jest zajęty przez widok pozostałych "zakładek", więc aktualnie wyświetlane opcje są ściśnięte na małej przestrzeni. Odtwarzanie muzyki z pendrive nie obsługuje funkcji odtwarzania po katalogach. Jest tylko możliwość sortowania po ID3 TAG, co w przypadku składanek jest masakrą. Niby system ma możliwość odtwarzania plików według wgranych lista, ale na 30 katalogów z listami w różnych formatach czytał mi może 5. Niestety serwis nie wiedział co jak i dlaczego. Niestety brak odtwarzacza CD, ale na plus jest dobry zasięg radia, więc zawsze jakaś stacja nadawała przyjemną muzykę. Wbudowana nawigacja ma dość dokładne mapy ale algorytm wyznaczania trasy tragiczny. Zanim pojedziesz zaproponowana trasą sprawdź dokładnie jak Cię prowadzi, bo możesz się zdziwić jak wjedziesz na jakieś drogi 8kategorii. Interfejs nawigacji mało intuicyjny, trzeba duża się nastukać, aby coś poprzestawiać. Siedzenia stosunkowo wygodne ale sama regulacja to kolejna porażka konstruktorów. Jeśli chcesz zmienić wysokość siedziska to automatycznie zmienia się jego pochylenie! Układ kinematyczny jest tak ustawiony, że siedzisko obniżając się pochyla się do tyłu, a podnosząc wraca do pozycji bardziej poziomej, w efekcie jeśli chcesz siedzieć nisko to masz pozycję półleżącą a będąc wysoko siedzisz jak na krześle. Jestem wysoki, więc siedzisko musiałem mieć nisko, ale jednocześnie nie lubię leżącej pozycji w samochodzie, a na taką byłem skazany. Nigdy nie korzystałem z funkcji wydłużania siedziska, bo moje nogi i tak nie opierały się na tej części siedzenia. System start&stop potrafił wyłączyć silnik jak toczyłem się z prędkością 5km/h dojeżdżając do drogi i rozglądając się czy nic nie jedzie. Brak dedykowanego przycisku do Start&Stop - aby go wyłączyć trzeba było wejść w opcje samochodu. Podsumowując. Wygląd i jakość materiałów na duży plus ale funkcje użytkowe, które w kombi powinny być na pierwszym miejscu - duży krok w tył w stosunku do Volvo V40. Całe szczęście, że samochód był służbowy, bo inaczej bym się mocno zirytował jakbym wydał tyle pieniędzy na tak niedopracowany model.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik dość dynamiczny, a przy jeździe poza miastem z prędkością do 90km/h nawet ekonomiczny - udało mi się kilka razy zejść poniżej 7l. Przyjemny dźwięk. Niestety miasto to spalanie rzędu 10litrów.
3,0
Skrzynia biegów
To był mój pierwszy dłużej użytkowany samochód z automatem. Mówi się, że jak ktoś pojeździ automatem to nie wróci do manuala - nieprawda. Właśnie kupiłem nowy samochód z manualną skrzynią biegów. Skrzynia ma irytujące opóźnienia przy ruszaniu - ktoś cię wpuszcza na skrzyżowaniu, dajesz gaz w dechę i czekasz, czekasz, a samochód wtedy rusza. Przy wyprzedzaniu na trasie, żeby zachować dynamikę włączałem tryb ręczny i sam zrzucałem dwa biegi w dół. Na plus łagodne zmiany biegów, bez szarpnięć.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie, układ kierowniczy i hamulce bardzo dobre. Bardzo stabilny przy dużych prędkościach.
5,0
Karoseria
Przez dwa lata nic nie zardzewiało.
Komfort
5,0
Widoczność
Kamera cofania bardzo dobrej jakości.
2,0
Ergonomia
Mała ilość schowków w kabinie, słaba ergonomia ustawienia foteli, mały bagażnik, lipny układ multimedialny - szczegóły opisane w całokształcie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzanie foteli dość szybko reagowało.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tak dużym samochodzie spodziewałem się więcej miejsca w tylnym rzędzie.
5,0
Wyciszenie
Super wyciszenie, nie czuć prędkości więc trzeba zważać na licznik, żeby się nie zapędzić.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Drogie serwisy i wysokie spalanie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość materiałów super ale rozwiązania techniczne i na niskim poziomie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza irytującymi niedoróbkami przez 2 lata nic się nie popsuło
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T4 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V60 II Kombi 2.0 T4 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
59,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V60 II  Kombi