Gdyby przyjąć idealistyczne podejście, że oceniamy wygląd, wygodę, wyposażenie, prowadzenie, bezpieczeństwo to pewnie byłoby 5 gwiazdek. Niestety ocenie podlega też bezawaryjność a tu jest bardzo słabo. Stąd 3 gwiazdki.
Wrażenia
2,0
Silnik
Wersja z Polestar, czyli 210 KM. Sam silnik pracuje cicho, fajnie, jest elastyczny i daje dobrą dynamikę. Spalanie na poziomie 9,5 l, z tym, że często w mieście. Na autostradzie ok. 8,00. Problem tylko, że silnik padł po 37 tyś km i szczęśliwie na gwarancji otrzymałem nowy. Podobno nie jest to odosobniony przypadek.
4,0
Skrzynia biegów
Nie mam zastrzeżeń, działa dobrze.
5,0
Układ jezdny
Nie mam zastrzeżeń. Zawieszenie trochę twardsze niż w standardzie i to mi bardzo pasuje. Auto prowadzi się przyjemnie.
5,0
Karoseria
Auto jest ładne, szczególnie w wersji R-design i czerwonym kolorze.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, Czujniki i kamera pomagają.
4,0
Ergonomia
Wszystko w sumie mi pasuje, choć nie jestem zwolennikiem tabletu. Lubię tradycyjne pokrętła i przyciski a nie wiecznie wymazany ekran no ale takie czasy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie miałbym zastrzeżeń gdyby nie zdarzyło mi się, że klimatyzacja przestała działać, coś elektronika namieszała.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca i pasażer nie będą narzekali na wygodę. Fotele w wersji R-Design są wygodne, choć twarde. Z tyłu jest trochę narzekań na brak miejsca i średnio wygodną kanapę.
4,0
Wyciszenie
Lexus to nie jest ale jest całkiem dobrze. Problem tylko z szumem powietrza przy prędkościach autostradowych. Robi się wyraźnie głośno w połączeniu szyby z dachem a przynajmniej tam słyszę wyraźny szum wirującego powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny nie przerażają dopóki na gwarancji wymieniam uszkodzone elementy. Części eksploatacyjne na podobnym poziomie jak konkurencja.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem co mnie jeszcze czeka, na razie wygląda to dość kompromitująco.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobnych awarii.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana silnika po 37 tys przebiegu.
Wymiana siłowników tylnej klapy.
Wymiana sterownika hamulca ręcznego.
Zawieszenie się aktualizacji oprogramowania.
Wyłączenie klimatyzacji przez komputer.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 T4 190KM 140kW
[l/100km]