Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V60 II Kombi

96er, 3 lata temu
Silnik 2.0 T4 190KM 140kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V60 II  Kombi 2.0 T4 190KM 140kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,79
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Moim zdaniem bardzo udane auto kombi w klasie premium. Atrakcyjne stylistycznie (zarówno na zewnątrz i wewnątrz), świetnie wykonane, wygodne i nawet w podstawowej wersji T4 dynamiczne. Jazda nim sprawia przyjemność.
Wrażenia
4,0
Silnik
z pakietem Polestar silnik T4 sprawia wrażenie mocniejszego, niż 210KM/340Nm (po wgraniu Polestara na hamowni wyszło nawet 217KM/371Nm). Nie jest może wielkim demonem prędkości ale auto jest zaskakująco dynamiczne.
4,0
Skrzynia biegów
Sprawny 8-biegowy automat. Dobrze reaguje na kick-down. Nie szarpie. Dobrze dobiera przełożenia. Cztery tryby jazdy (Eco, Comfort, Dynamic/Polestar i programowany wg własnych preferencji Individual). W trybie Eco mógłby dłużej pozostawać na wyższym biegu.
5,0
Układ jezdny
Samochód wyposażony w sportowe zawieszenie (wersja R-design) prowadzi się jak po szynach, jest twardy ale wciąż dość komfortowy.
5,0
Karoseria
Stylistyka to kwestia gustu, ale mi się bardzo podoba szwedzki styl: oszczędny w środkach wyrazu ale bardzo wyrazisty i dynamiczny. Harmonijne linie.
Komfort
4,0
Widoczność
Długa maska i niska pozycja za kierownicą nieco utrudniają wyczucie gabarytów, na szczęście pomagają czujniki parkowania i kamera cofania. Widoczność w lusterkach bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Fantastyczne fotele o wielostopniowej regulacji (w wersji R-design niemal kubełkowe fotele sportowe), ekran centralny wymaga przyzwyczajenia i nie zawsze jest intuicyjny. Błędem jest rezygnacja ze składania tylnej kanapy 40/20/40 (jak to było w poprzednim V60) dla 60/40 z małym okienkiem na długie przedmioty.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna działa dyskretnie i skutecznie. System Volvo on Call pozwala na zdalne uruchomienie silnika i nagrzanie/schłodzenie auta.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wysoka ergonomia. Pozycja za kierownicą oraz na pozostałych fotelach nie męczy nawet na długich trasach. Duża ilość schowków, uchwytów na kubki itp. Materiały wykończeniowe wysokiej jakości.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie. Silnik niemal niesłyszalny, odgłosy opływającego powietrza na bardzo niskim poziomie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik dość oszczędny. Przy w miarę spokojnej jeździe na trasie można uzyskać wynik nawet ok. 6 l/100km. Średnie spalanie (miasto trasa) mam na poziomie 7,6-7,8 l/100km
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo wysoka jakość. Pomimo z pozoru wysokiej ceny wyjściowej w porównaniu z konkurencją cena wydaje się atrakcyjna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po roku / 13000 km usterek brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po roku / 13000 km usterek brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T4 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V60 II Kombi 2.0 T4 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
59,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V60 II  Kombi