Nie ma samochodów idealnych ale Volvo V60 ma ciekawe i mniej ciekawe aspekty. Robię ok. 35000 km na ekspresówkach .Specjalnie na ocenę czekałem prawie rok. Po pierwsze samochód nie jest tandetny , jakość materiałów bardzo dobra, nie ma gó....ch plastików , dobrze zrobiony od góry do dołu, spróbujcie użyć pokrętełka nawiewów - w tych czasach ich wykonanie i działanie to poezja . Bagażnik bez tandetnych wyściółek , haczyki ,ułatwienia transportu , coć z drugiej strony bagażnik znacznie większy niż w poprzedniku ale na ten wymiar samochodu bez szału ( vide Octavia). To co przed kierowcą to klasyka z pięknie wkomponowanym wyświetlaczem bez dolepiania na siłę tabletów jak w nieszczęsnym BMW i VAG. Sterowanie mimo ,że dotykowe bardzo intuicyjne. Fotele relatywnie twarde ale wygodne , chyba dobrałybym za drugim razem pakiet seats z podpórką pod nogi bo siedziska są trochę krótkie. Spasowanie - nie nie trzeszczy,piszczy i hałasuje. km
Wrażenia
5,0
Silnik
Aksamitne rozwijanie mocy i działanie układu mild-hybrid wraz z DSG - miód malina. Dodać trzeba ,że to samochód dla ludzi , którzy już nic nie muszą w tym jeżdzić za szybko. Ponad 200 km mocy całkowitej wystarcza.
5,0
Skrzynia biegów
Jak wspomniałem doskonała , zmienia biegi kiedy trzeba.
5,0
Układ jezdny
Akurat - i komfortowy i jędrny.
5,0
Karoseria
Ponadczasowa.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Oczywiście trochę gorsza do tyłu bo małe okno.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi jak trzeba i kiedy trzeba. Doskonałe jest nielegalne rozgrzewanie wnętrza samochodu zimą i ochładzanie latem poprzez właczenie samochodu z aplikacji
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodziny akurat.
5,0
Wyciszenie
Nie idealne ale po Hondzie Civic X cisza nieporównywalna. Zależy też od opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Okaże się w praniu
5,0
Stosunek jakość/cena
Owszem widać ,że np. szyby chińskie ( ale VW też zamawia w tej samej hucie ). Natomiast cena w porównaniu do wyrobów upadających niemieckich "trojaczków" okazyjna - środkowa wersja za 187000 zł po zniżce.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyny drobiazg to wyłączające się dźwięki - co pewien czas trzeba resetować system ( nieskomplikowane )
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
I tu jest problem - byłem "szczęśliwcem" któremu na trasie pękł pasek alternatora - laweta , błąd rzadko występujący ale opisywany w sieci - wadliwy napinacz paska. Ja miałem to "szczęście" doświadczyć tej usterki. Ponadto na zimnym silniku przy mocnym przyspieszeniu ( właczanie do ruchu ) - kangurek i komunikat o ograniczeniu mocy silnika - niby ASO nie wie co to ale filtr przepalili , wymienili świece - póki co nie powtórzyła się - może jakość paliwa na stacji w mojej wsi ? Za to jedna gwiazdka mniej
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 B4 B 197KM 145kW
[l/100km]