Volvo sprawdza się doskonale przy podróżowaniu na dłuższych trasach. Samochód jest dynamiczny, posiada odpowiedni zapas mocy. Wystarczający dla rodziny 2+2. Dobrze łączy w sobie zalety SUV - prześwit jest taki sam, jak w większym XC60 i wyklucza jego wady - niższe opory, mniejsze spalanie. Lepsze parametry przyspieszenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest dynamiczny, spalanie pomiędzy 7.7L/100km przy spokojnej jeździe a 11L/100km w trybie miejskim. Jednostka póki co bezawaryjna, dobrze wyciszona. Ja minus brak fizycznego bagnetu oleju oraz wskaźnika temperatury płynu chłodniczego/oleju na zegarach.
4,0
Skrzynia biegów
Automat Aisin, 8 biegów, wybierak elektryczny. Tryby Eco, Performance, Individual oraz Off Road. Biegi zmienia płynnie, czasami się zastanowi. Ogólne wrażenie jest dobre, ale trzeba mieć na uwadze, że nie jest to skrzynia do sportowej jazdy, jak z resztą samochód sam w sobie.
4,0
Układ jezdny
Samochód zawszony wysoko, prowadzi się pewnie, ale układ kierowniczy nie przekazuje zbyt dużo informacji kierowcy. Wszystko zestrojone na komfort. Podczas dynamicznej jazdy w zakrętach samochód na śliskiej nawierzchni jest podsterowny. Jeśli chodzi o napęd, to jest AWD, które działa na stałe do 40km/h. Powyżej tej prędkości napęd rozłącza się i jest dopinany elektronicznie w zależności od potrzeby (Haldex 6 gen.) warto dołożyć pieniądze do powiększonego układu hamulcowego.
4,0
Karoseria
Łatwo rysujące się piano black na słupkach. Pełen ocynk oprócz dachu.
Poza tym brak zastrzeżeń.
Komfort
4,0
Widoczność
W miejskiej jeździe przeszkadzają trochę masywne słupki A oraz B. Widoczność do tylu dobra. W codziennej eksploatacji sprawdza się kamera cofana oraz monitorowanie martwego pola w lusterkach. Kamera 360 jest dostępna w opcji, ale można się bez niej obejść. Auto ze względu na gabaryty średnio nadaje się to miasta.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, dość sceptycznie podchodziłem do obsługi funkcji auta za pomocą tabletu, ale szybko można się przyzwyczaić, nie ma z tym problemu. System działa sprawnie, jest intuicyjny w obsłudze. Podłokietnik mógłby być regulowany. Cholerne, rysujące się piano black na wykończeniu tunelu. Powinni tego zabronić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko w porządku, dobrze chłodzi, ogrzewa. Warto dołożyć ogrzewanie foteli oraz kierownicy - sprawdza się w chłodne dni wyśmienicie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca. Dla bardzo wysokich osób tylna kanapa może być niewygodna - chodzi o podparcie ud.
4,0
Wyciszenie
Jest dobrze, głośniejsze szumy pojawiają powyżej 140km/h, ale dalej wyciszenie jest na akceptowanym poziomie. Na pewno lepiej niż np. Audi A5 2021, którym miałem okazje jeździć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory tylko wymiany oleju co 10k km. Interwał w ASO to 30k km, ale nie jestem fanem long life. Koszt +/- 800zł. Do teraz nic więcej nie wyszło.
4,0
Stosunek jakość/cena
Na tle konkurencji stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry. W sumie jedno z niewielu podwyższonych kombi dostępnych na rynku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak awarii
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak awarii
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 B5 Benzynowy Mild Hybrid 264KM 194kW
[l/100km]