Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V60 II Cross Country

Marcin, 3 lata temu
Silnik 2.0 D4 190KM 140kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V60 II  Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
4,86
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Miałem wiele auta z segmentu premium - Mercedesy, BMW, Lexusy, Audi, Porsche, Infiniti - ale to moje pierwsze Volvo i jestem naprawdę BARDZO pozytywnie zaskoczony, samochód na pewno niczym nie odstaje jakościowo od obecnych konkurentów "wielkiej trójki", jakościowo jest bardziej zbliżony do Lexusa (nie wiem jeszcze jak z trwałością materiałów, ale spasowanie i jakość to naprawdę pierwsza klasa), ale technologicznie go z pewnością prześciga. Świetnie się prowadzi, zawieszenie jest genialne, a właściwości "terenowe" są zaskakujące. Komfort (może poza wygłuszeniem tylnych nadkoli) jest bardzo dobry. Siedzenia z początku mogą wydawać się twarde, ale po długiej trasie człowiek wychodzi z auta bez żadnych dolegliwości. Spalanie jest dosyć wysokie, jak na tak mizerne osiągi, ale co poradzić, takie czasy.. W całości auto naprawdę świetne, jeżeli ktoś wyposaży je sobie wedle własnych wymagań, to naprawdę, dla mnie ciężko o ciekawszy, bardziej uniwersalny i ładniejszy samochód w tym segmencie. Pomimo że to tylko 2 litry, niedawno ciągnąłem tym autem 2t przyczepę na dystansie prawie 1000km i byłem zaskoczony jak uniwersalny jest to samochód, prowadził się świetnie, a mocy nie brakowało. Na co dzień nie odczuwa się tak bardzo dużej masy tego auta, ale holując przyczepę staje się to jego wielką zaletą, ponieważ dzięki temu całość prowadzi się bardzo pewnie. Dodatkowo Volvo zastosowało świetne rozwiązania, których nie oferuje większość konkurencji np wodoodporny trzeci kluczyk keyless, który można zabrać gdziekolwiek (z tego co wiem to chyba tylko LR ma taki patent), dodatkowa otwierana przegroda w bagażniku, do której można przymocować całe zrobione zakupy i bez obawy mknąć po mieście - wszystko jest zawsze na miejscu i nic się nie potłucze, ZNAKOMITY interfejs - naprawdę byłem zwolennikiem przycisków, ale system obsługi praktycznie wszystkich systemów w samochodzie odbywa się poprzez centralny ekran, jednak jest on tak szybki i tak łatwy do przyswojenia do obsługi, że naprawdę można odzwyczaić się od fizycznych przycisków i przełączników (w obsłudze bardzo przypomina system Android). brakuje mi tylko np jednego programowalnego fizycznego przycisku, jak np w BMW, któremu można by przypisać aktywowanie jakiejś często używanej funkcji. Do tego wszystkiego dodam że ASO Volvo, z którymi miałem do czynienia jest zachwycające, mili, uprzejmi, pomocni ludzie, zupełnie inni niż w Mercedesie czy w Porsche.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik niezły, dosyć dynamiczny i w miarę cichy. Ciężko mi sobie wyobrazić coś lepszego w 4 cylindrach.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa naprawdę poprawnie, czasem potrafi się przymulić i nie jest super szybka, ale jest na tyle dobra że nie dławi potencjału silnika.
5,0
Układ jezdny
GENIALNE zawieszenie, świetne prowadzenie w zakrętach i świetny komfort na każdym rodzaju nawierzchni.
5,0
Karoseria
co to dużo mówić, auto piękne, na razie bez ujawnionych wad, bo jest po prostu zbyt nowe
Komfort
5,0
Widoczność
Szerokie słupki A i duże lusterka, ale to nic nadzwyczajnego w obecnych czasach, widoczność do tyłu naprawdę dobra, duże, trapezowe lusterka zewnętrzne, system BLIS, w pakiecie z systemem Intelisafe monitorowanie ruchu prostopadłego podczas cofania (nie da się wcześniej wypatrzyć jadącego auta niż system to wyłapuje - czujniki są w tyle pojazdu, więc cofając one pierwsze informują o zagrożeniu)
5,0
Ergonomia
Super rozwiązania typu grodzie na zakupy, profile kierowców, aplikacja na smartfona zawierająca bardzo dużo funkcji i gromadząca dużo danych samochodu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko świetnie, łącznie z czujnikiem jakości powietrza
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaskakująco dużo miejsca na nogi w 2 rzędzie siedzeń.
5,0
Wyciszenie
Tylne nadkola mogłoby być lepiej wyciszone.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co auto na gwarancji
5,0
Stosunek jakość/cena
Na pewno dużo lepszy stosunek jakości do ceny niż w przypadku BMW.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie tylko wymieniony akumulator na gwarancji (od początku miałem z nim problemy)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V60 II Cross Country 2.0 D4 190KM 140kW
Średni koszt przejechania 100 km
52,00 zł
7,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V60 II  Cross Country