Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V60 I Kombi

Adam, 5 lat temu
Silnik 2.0 D3 163KM 120kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 265 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Volvo V60 I Kombi 2.0 D3 163KM 120kW 2010-2013 - Oceń swoje auto
4,50
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Super trakcja, bardzo dobrze trzyma się drogi
Silnik : Bardzo elastyczny, moment obrotowy czuć na plecach
Inne : Super wyposażenie: aktywny tempomat, BLIS, świetne audio, asystent pasa ruchu, city-safety, nawigacja, bardzo dobrej jakości skóra.
4,0
Całokształt
Autko bezpieczne, nietuzinkowe, zwarte, wygodne, jak trzeba - szybkie. Daje dużą przyjemność z jazdy pomimo diesla pod maską; pewność, że dojedzie się tam gdzie się chce; komfort porównywalny z autami klasy wyższej; koszty poniżej średniej (zależy jak się trafi i jak się dba); brak zainteresowania ze strony amatorów cudzej własności, no i tą odrobinę radości z posiadania czegoś innego. Wyposażeniem przebija auta nowe w tej samej klasie, a niektóre rozwiązania techniczne zaskakują do dzisiaj. Bardzo polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Zalety: + dźwięk (pomruk podobny do V8) + elastyczność (400 Nm momentu obrotowego czuć na plecach) + oszczędność (średnie spalanie 6 L/100 km) + niezawodność Minusy: - wąski zakres użytkowy obrotów - auto przestaje wyraźnie ciągnąć po przekroczeniu 3200 obrotów; Generalnie silnik oceniam bardzo wysoko. Wielka szkoda, że takich już dzisiaj nie produkują.
4,0
Skrzynia biegów
Zestopniowanie skrzyni biegów idealne na trasę; 1500 obrotów przy 100 km/h na szóstym biegu pozwala na oszczędną i cichą jazdę. Niestety skok lewarka zbyt długi, sam lewarek też mógłby być krótszy i działać bardziej precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony układem jezdnym; auto trzyma się drogi jak przyklejone, nie przechyla się na zakrętach, nawet przy ostrym przyspieszeniu nie ma problemów z trakcja. Układ kierowniczy precyzyjny, pozwala poczuć co dzieje się z przednimi kołami, mały ruch kierownicy przekłada się na natychmiastową reakcję samochodu. Super kompromis pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia.
5,0
Karoseria
Doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne, lakier nie jest tak podatny na zarysowania i inne uszkodzenia jak w przypadku najnowszych samochodów. Wygląd samochodu to rzecz gustu, ale ciemny kolor w połączeniu z jasną skórą i felgami 18 cali, w dalszym ciągu przyciągają wzrok przechodniów, i dają poczucie posiadania czegoś innego niż 90% kierowców.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki optymalnie, do tyłu gorzej, ale rekompensują to dobrze działające czujniki cofania.
4,0
Ergonomia
Ergonomia na bardzo wysokim poziomie; wszystko na swoim miejscu. Mam jedynie zastrzeżenia do dużej ilości przycisków na konsoli środkowej, dziwnie-umiejscowionym pokrętłem do regulacji siły nawiewu, i zbyt krótkim podłokietnikiem, niestety nieregulowanym. Fotele bardzo wygodne, pozycja za kierownicą dobra, choć chciałoby się siedzieć kilka centymetrów niżej.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
System wentylacji bardzo wydajny; klimatyzacja potrafi bardzo szybko schłodzić kabinę, w zimie, jak na diesla, szybko zaczyna lecieć ciepłe powietrze. Do tego podgrzewane przednie fotele... czego chcieć więcej?
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to auto wybitnie wielkie; wymiarami wnętrza bliżej mu do kompaktu niż klasy średniej, aczkolwiek jest bardzo przytulnie i wygodnie. Na przednich siedzeniach miejsca jest wystarczająco, jednak na tylnej kanapie ciasno; jeżeli masz poniżej 180 cm wzrostu, zasiądziesz wygodnie; jeżeli jesteś wyższy, zamawiaj miejsca z przodu :)
3,0
Wyciszenie
Tutaj niestety mam zastrzeżenia; pomimo tego, że wyciszenie nadkoli jest dobre, to szumy aerodynamiczne dają o sobie znać już powyżej 120 km/h. Oczywiście nie jest to bardzo uciążliwe, ale wyraźnie słyszalne; od auta tej klasy i marki chciałoby się jedna trochę więcej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Póki co leję paliwo, zmieniam oleje i filtry; spalanie na poziomie 6L/100 km można uznać za bardzo dobre, biorąc pod uwagę gabaryt oraz masę auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek ceny do jakości jest bardzo dobry; za relatywnie niewiele otrzymujemy pełnoprawne auto klasy premium, bardzo dobrze wyposażone i niezawodne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 D3 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V60 I Kombi