Silnik
: Paliwożerny, ale bardzo dynamiczny i dający dużo frajdy z jazdy.
4,0
Całokształt
Doskonale wykończony samochód. W wersji Summum nie ustępuje wyposażeniem i jakością wielkiej trójce: Mercedes, Audi i BMW.
Widać, jednak że producent postawił na design, kosztem przestrzeni.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moje auto wyposażone jest w fabryczny chip Polestar, przez co moc jest podniesiona do około 250KM.
Silnik ma dosyć twardą pracę, charakterystyczną dla jednostek z bezpośrednim wtryskiem, można powiedzieć, że ma coś z diesla.
Dynamika i elastyczność na bardzo wysokim poziomie. Moc dostępna w każdej chwili, w każdym zakresie obrotów. Bardzo szybki samochód.
4,0
Skrzynia biegów
Dwusprzęgłowy automat znany z forda. Działa bardzo dobrze, jednakże w mojej ocenie nie jest tak dobry jak DSG.
Widać, że "myśli" ułamek sekundy przy gwałtownym i szybkim wciśnięciu gazu.
4,0
Układ jezdny
Moje auto ma adaptacyjne zawieszenie, jednakże nie ma olbrzymiej różnicy pomiędzy trybem comfort i sport.
Samochód bardzo pewnie się prowadzi, charakterystyka zarówno układu kierowniczego jak i zawieszenia raczej sportowa, zachęca do dynamicznej i agresywnej jazdy.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest bardzo dobra. Nie ma do czego się przyczepić.
W parkowaniu pomagają czujniki przód + tył oraz kamera.
5,0
Ergonomia
doskonale. Wszystko na swoim miejscu, bez przeładowania przyciskami. Obsługa intuicyjna i łatwa.
Miałem wiele samochodów różnych marek i prawdę mówiąc nie wiem czy Volvo nie wypada najlepiej pod względem ergonomii wnętrza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się nagrzewa i ogrzewanie jest efektywne.
klimatyzacja również działa bez zarzutu.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
I tu jest pies pogrzebany.
Samochód trochę "udaje" klasę średnią. Na przednich fotelach - bez zarzutu i nie ma się do czego przyczepić.
Znacznie gorzej jest na tylnej kanapie - jak w przeciętnym kompakcie.
Bagażnik - mały - 430litrów. Design wygrał z praktycznością.
Niestety pierwsze lepsze kompaktowe kombi przebija V60 pakownością i możliwościami przewozowymi.
4,0
Wyciszenie
Jest ok. Jak to w benzynie.
Głośno zaczyna się robić na autostradzie przy prędkościach powyżej 150-170km/h.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mechanika w znacznej części oparta na rozwiązaniach znanych z Forda.
Ceny części nie są drogie.
Znacznie gorzej auto wypada pod kątem zużycia paliwa.
Przy bardzo delikatnej jeździe po Warszawie - w moim przypadku dużo korków - 13 litrów to minimum.
Zazwyczaj to spalanie w tygodniu dochodzi do 14.5-15 L, w weekendy nieco spada ze względu na brak korków i na koniec baku wychodzi ok 13.
Na autostradzie przy 140km/h spalanie 9.5-10.5. W zależności od temperatury i wiatru.
Każde kolejne 10km/h to 1-1.5 litra więcej.
Przy bardzo szybkiej jeździe na autostradzie (oczywiście w Niemczech) gdzie średnia prędkość wychodziła na poziomie 180-220 KM/H spalił ok 18 litrów.
Przy spokojnej jeździe w trasie na tempomacie (do 100km/h) potrafi zejść poniżej 7 litrów.
4,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę poziom wyposażenia i jakość cenowo wypada chyba lepiej od Audi/BMW/MB.
Moja wersja jest bardzo doposażona, nowy w salonie kosztował ok 230k pln. Nie dałbym tyle, ale kupując 5 latka dostałem super wyposażone, niezużyte auto za rozsądne pieniędze.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu 100 000 trzeba myslec o wymianie poduszki silnika, bo zaczyna zbyt mocno wibrować.
Dzwoniłem do ASO i byłem mile zaskoczony ceną serwisu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic złego się nie wydarzyło.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0T 203KM 149kW
[l/100km]