Jest to służbowe auto - czyli najlepsze. Ale obiektywnie trzeba stwierdzić, że jest to dopracowany i wygodny samochód. Znakomite jest oświetlenie - już na światłach mijania widać wszystko jak w dzień, nie mówiąc o drogowych. Zawieszenie mogłoby być lepiej wytłumione, ale jakość dróg się poprawia, więc nie jest to jakiś szczególnie dolegliwy kłopot.
Wrażenia
5,0
Silnik
190 koni przy nie przesadnie nadmuchanej budzie robi swoją robotę znakomicie. Auto jest elastyczne i bardzo zrywne. Wyprzedzanie jest przyjemnością - zero stresu. Także dobrze oceniam dźwięk motoru - nie jest natarczywy przy przyspieszaniu, a przy stałej prędkości właściwie niesłyszalny.
5,0
Skrzynia biegów
Nie było takiej wersji do wyboru, ale u mnie jest manual. To wada, ale nie miałem wyboru. Jak na manual spisuje się bez problemu, choć położenie dźwigni jest zbyt bliskie - wymaga cofania łokcia przy zmianie na 2,4,6.
4,0
Układ jezdny
Jak już wspomniałem zawieszenie, szczególnie tylne mogłoby być lepiej wytłumione. Po prostu wyboje są słyszalne. Nastawy oceniam jako dość sprężyste, prowadzenie w zakrętach neutralne i bezproblemowe. Przy prędkościach szybko-autostradowych (powyżej 170) przestaje być bezstresowo - jest to granica dla tego auta. Tu beemki czują się lepiej.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez problemu, choć tylna szyba brudzi się szybko i bardzo, pochłaniając hektolitry płynu spryskiwacza.
4,0
Ergonomia
Byłoby doskonale, gdyby nie cofnięta dźwignia biegów (zresztą w tym układzie kokpitu nie może być inaczej. Pułka za środkową konsolą totalnie nie praktyczna. Nie ma gdzie położyć telefonu - jak się nie ma uchwytu na szybie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima bez zastrzeżeń, ale w zimie samochód nagrzewa się bardzo wolno.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to największy samochód klasy średniej. W Insigni i Mondeo jest więcej miejsca. Natomiast fotele przednie w Volvo są o wiele lepsze. Wielogodzinna jazda nie powoduje bólów kręgosłupa, dobre jest także podparcie ud. Noga leży swobodnie. Z tyłu natomiast gorzej niż w oplu - mało miejsca na nogi i krótsze siedzisko.
5,0
Wyciszenie
Komfort akustyczny jest bardzo dobry. Owszem, słychać motor jak się przyspiesza, jednak nie jest to dźwięk natarczywy. Poza tym to panuje cisza. Dobrze wyciszone są także szumy kół i opływającego pojazd powietrza. Auto jest także pozbawione płynących od silnika, lub układu napędowego wibracji. Cichsze mogłoby być pokonywanie nierówności - tylne zawieszenie jest słyszalne - może to typowe dla kombi?
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W największych korkach trudno przekroczyć 7l/100km.
Innych kosztów nie ponosiłem.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto jest drogie - nie da się ukryć. Prawie 150 tyś. za coś trochę większego od kompaktu, to absurd. Prywatnie bym nie kupił.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Coś od początku stuka w tylnym zawieszeniu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
[l/100km]