Samochód po prostu cieszy. Świetnie wygląda i jeszcze lepiej jeździ. Bardzo dobrze sprawdza się w codziennym użytkowaniu. To moim zdaniem najlepsza wersja v60 jaka można teraz kupić, cena prawie identyczna co zwykle v60, a samochód o wiele lepszy. Świetnie łączy zalety SUVa i normalnego auta. Można wjechać w niewielki teren bez obaw o uszkodzenie wozu, z drugiej strony na trasie zachowuje się jak zwykle kombi, pozbawione wad SUVa. Samochód w 2018 roku nie jest już swieżynką i szczególnie w kabinie widać upływ czasu natomiast wysoka jakość wykonania i szlachetne materiały robią świetne wrażenie. Fotele w wersji sportowej są wręcz genialne. Dużym, pozytywnym zaskoczeniem jest oncall jako aplikacja na smartfona - status pojazdu, zdalne uruchamianie, powiadomienia o włączonym alarmie czy niezamkniętych drzwiach bardzo często się przydają.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jednostka optymalna dla tego wozu, mocy nie brakuje, a kultura pracy jest wysoka. W trybie eco+ przy spokojniej jeździe praktycznie niesłyszalny (nie ma różnicy czy trzymasz nogę na gazie czy jedziesz na luzie)
5,0
Skrzynia biegów
Znakomita- szybka i płynna zmiana biegów, bardzo łatwo ją wyczuć. Przy mocnym przyspieszaniu czuć lekkie szarpnięcia na w okolicy 6go biegu.
5,0
Układ jezdny
Chyba największa zaleta wersji Cross Country. Zawieszenie przeniesione z wersji XC60 daje sobie świetnie radę, niższy środek ciężkości niż w XC tylko pomaga. Samochód nie wychyla się nadmiernie na zakrętach, a jednocześnie jest superkomfortowo zestrojony.
5,0
Karoseria
Wybrałem wersje ciemnografitową i jest super. Wyglada rewelacyjnie i mało się brudzi.
Komfort
5,0
Widoczność
Ogólnie OK, natomiast duże i grube słupki potrafią czasem przeszkadzać.
4,0
Ergonomia
Schowków nie brakuje, do multimediów łatwo się przyzwyczaić (menu podobne jak w BMW, chociaż obsługa trochę mniej intuicyjna). Mankamentem dla mnie jest trochę za wysoka pozycja za kierownica i umiejscowienie podłokietnika - mógłby być dłuższy. Przy wysiadani łatwo zahaczyć i uszkodzić kierownicę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Pakiet winter daje rade - podgrzewanie szyby czołowej zimą to świetna sprawa. Poza tym całość działa jak powinna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód jest stosunkowo nieduży, mam prawie 2m wzrostu i się mieszczę ale nie narzekam na nadmiar przestrzeni. Bagażnik jak na kombi dosyć mały, chociaż bardzo ustawny. Sprawdza się możliwość składania każdego tylnego siedzenia z osobna.
5,0
Wyciszenie
Tutaj rewelacja samochód jest doskonale wyciszony i nawet jazda po niemieckich autostradach nie zagłusza spokojnej rozmowy w kabinie. Znakomity jest tez system audio (high quality).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ok, usterek brak.
4,0
Stosunek jakość/cena
Volvo jest drogie dlatego nie daje 5 gwiazdek. Uważam, że w cenie powinno buc więcej asystentów - bardzo trudno dostać w pełni wyposażony samochód, bo opcje dodatkowe (np pakiety bezpieczeństwa wyceniane są zbyt drogo)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 D4 DRIVE-E 190KM 140kW
[l/100km]