Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

wojtek_ol, 5 lat temu
Silnik 2.0 TD 136KM 100kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 231 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
4,0
Całokształt
Fajne auto, przyjemnie się prowadzi, całkiem ekonomiczne w utrzymania, rewelacyjne fotele, mały i nieustawny bagażnik, miejscami tandetne plastiki. Generalnie autko polecam
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na tylko 136KM to bardzo dynamiczny i całkiem ekonomiczny w spalaniu. Głównie to jeżdże po trasie i raczej dynamicznie, średnia waha się między 5,3-6,5L. Całkiem nieźle wyciszony i nie wibruje. W ogóle motor konstrukcji PSA jest super!
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemnie się zmienia biegi, jak dla mnie super, skok dźwigni jest optymalnie dobrany i biegi wskakują bardzo precyzyjnie i z wyczuwalnym „klikiem”. Sprzęgło bardzo przyjemnie pracuje, nie szarpie. Tak jak to powinno być!:)
4,0
Układ jezdny
Super się prowadzi, jak wiadomo zasługa podwozia Focusa:) jest bardzo stabilny, nawet przy wysokich prędkościach. Zawieszenie to udany kompromis pomiędzy komfortem i precyzją prowadzenia. Nie wiem czy we wszystkich tak jest ale mój ma bardzo duży promień skrętu, nie wiem z czego to wynika? Tam gdzie Renault Fluence zakręcę na raz tutaj muszę czasami na trzy. Sam układ kierowniczy jest za to bardzo precyzyjny, kierownica obraca się z przyjemnym oporem, podobnie jak w BMW E46. Szkoda tylko, że nie ma tylnego napędu i dla mnie byłoby rewelacyjnie:)
5,0
Karoseria
Na razie bez oznak korozji, aczkolwiek czarny lakier jest delikatny i szybko się brudzi. Za to jak jest czysty to wygląda super. W środku z wykóczeniem to różnie jest. Samo spasowanie elementów oraz obsługa tzn guziki, przełączniki, pokrętła jest super. Góra kokpitu jest miękka i przyjemna w dotyku, natomiast poniżej to twardy plasitk jak w fieście z 91r. Pod plastikami przy słupkach środkowych nie ma wygłuszenia więc jak odpina się pas to trzaska niemiłosiernie. W porównaniu do BMW E46 jest dużo gorzej.
Komfort
4,0
Widoczność
Z widocznością wecwszystkich kierunkach jest ok. Bardzo fajne lusterka, dobrze w nich widać sytuację za samochodem i oba są asferyczne. Dodatkowo wewnętrzne samo się przyciemnia. Nagłośnienie jest bardzo dobre, co prawda nie mam wersji high performance ale i tak gra naprawdę dobrze, nic nie trzeszczy i jest obsługa telefonu. Szkoda, że radio nie obsługuje odtwarzania muzyki przez bluetooth i nie mam wejścia aux.
2,0
Ergonomia
Zacznę od pochwał: mistrzowskie fotele elektryczne z grzaniem (wersja summum), poprostu bajka, bardzo komfortowe i wygodne; bardzo wygodna pozycja za kierownicą; rewelacyjne światła- mam wersję ze skrętnymi biksenomi; czujnik deszczu działa rewelacyjnie, najlepiej ze wszystkich aut jakimi jeździłem; Teraz to co jest słabe: ze schowkami jest lipa, nie ma gdzie trzymać butelki. Schowek przed pasażerem bardzo mały, kieszenie w drzwiach to co najwyżej na cienkie rozkładane mapy, z tyłu brakuje w ogóle schowków, oprócz siatki w oparciu i uchwytu na napoje w podłokietniku. Uchwyt na napoje z przodu zrobiony bez pojęcia, jak wstawi się wyższy kubek z kawą czy termiczny to kiepsko wrzuca się biegi. Auto niby nie jest małe ale bagaźnik to ma tragicznie rozwiązany, jest krótki, wąski, do tego zwijacz rolety jest nisko zamontowany co utrudnia i tak beznadziejną funkcjonalność, samo zaciąganie rolety i jej blokowanie też zrobione jest na odwal i bez pokęcia (wystające po bokach platiki, którymi ciężko trafić w mikroskopijne otworki przy klapie i czasami na dołku roleta się zwinie z hukiem). W swoim mam dodatkową siatkę zabezpieczająca przedział pasażerski od bagażnika i to też wpływa na zmarnowaną przestrzeń. Jako auto dla rodziny z małym dzieckiem/dziećmi i wózkiem kompletnie się nie nadaje. Jak wózka nie ma to można pakować tobołki i jechać nawet na koniec świata:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima rewelacyjna, mrozi tak aż ręcę drętwieją. W zimie ogrzewanie również świetnie działa, bardzo szybko się nagrzewa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jak dla mnie to wystarczająco miejsca, z tyłu da się żyć:)
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny częścibsą na przyzwoitym poziomie. Silnik konstrukcji PSA, podwozie z focusa więc tragedi nie ma.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Volvo V50