Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

hoggar, 6 lat temu
Silnik 2.0 TD 136KM 100kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 163 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Moje wrażenia po dwuletnim używaniu auto i przejechaniu około 30 tysięcy jest pozytywne. Auto kupiłbym ponownie pod warunkiem, że auto ma sprawdzoną historię i nie jest zajeżdżone (dokładnie trzeba sprawdzić przed zakupem)
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0d 136 KM. Silnik znany mechanikom. Wspólny dla wielu modeli aut z koncernu PSA. Potrafi sprawie pociągać autko. Nie jest demonem szybkości, ale mimo to wdzięczny silnik. Nie miałem z nim problemów.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bardzo płynnie, idealnie miękko i sprawnie. Nie trzeba się szarpać. Można wrzucać niemal palcem patrząc się na drogę. Nie nie haczy - jest ok.
4,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się drogi ale pod warunkiem dobrych opon (które są wyważone) i zrobionej geometrii. Sztywne zawieszenie, komfort średni ale mi nie przeszkadza.
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
Ja nie mam z tym problemów. Wzrost 182 cm i wszystko widzę dookoła.
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W miarę szybko się nagrzewa i chłodzi też od razu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie jest to specjalnie duża przestrzeń ale ja lubię auta które otaczają kierowcę (jak w myśliwcu ;). Ale nie można powiedzieć że jest mało miejsca. W/g mnie jest w sam raz.
4,0
Wyciszenie
Nie jest aż tak cichy i komfortowy jak np. Volvo s60 i s80 z roczników np. 2002 (jeździłem). Średnio - mogłoby być lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty są wysokie ale nie mordercze. Najbardziej zabolała mnie regeneracja turbiny oraz dwumasa i sprzęgło. Liczyłem się z dużymi kosztami i trochę mną tąpnęło jak zobaczyłem rachunek (ale robiłem w serwisie który nie jest tani - teraz nauczony doświadczeniem kupiłbym własne części i dał do innego warsztatu - byłoby taniej). Problem jest z częściami typu karoseria, elementy nadwozia ogólnie - zapomnijcie o zamiennikach - syf. Kupicie to nie spasujecie albo będzie jakaś szpara albo będzie coś wystawało. Jeżeli chodzi o elementy np. zawieszenia - tragedii nie ma. Ogólnie jestem osobą której jeżeli coś puka i stuka w aucie to od razu na podnośnik i robimy. Dlatego pewnie wydaję więcej pieniędzy na utrzymanie auta i zadbanie. Efekt - każdy mechanik który go ogląd jest zachwycony stanem. czyli - jak dbasz tak masz.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogłoby być lepiej, szczególnie jeżeli chodzi o wyciszenie i komfort. Trochę zaskrzypi czasami przedni panel (tzw. wodospad) oraz tunel środkowy/podłokietnik. Ogólnie jestem zadowolony.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto przez jakieś dwa tygodnie doprowadzało mnie do zawału. Objawy: zaczęło się że po zgaszeniu silnika po kilkukilometrowej jeździe nie chciał odpalać ponownie. Kręcił, kręcił, zero efektu. Postał z 10 minut i odpalał bez problemów. Potem parę razy zgasł na amen podczas jazdy (sic) i musiałem brać lawetę. W pierwszej chwili myślałem że filtr paliwa - wymieniony - brak efektów. Ile było rozważań co to może być: Począwszy od uwalonego czujnika położenia wału, poprzez zapowietrzony układ paliwowy, uwaloną pompę wtryskową, etc. Co się okazało. Zaśniedziałe styki w module sterownika silnika. Wyjęty moduł sterownika, wyczyszczony z brudu, tak samo dla pewności wyjęty moduł CEM komforu, też wyczyszczone styki. Problem jak ręką odjął. :) Dla pewności usunąłem ręczne odcięcie zapłonu (które montował poprzedni właściciel) bo czasami trzy razy trzeba było kliknąć "tajny" przycisk aby załapał - podejrzenie że było jakieś przebicie na kablach i dla pewności się tego badziewia pozbyłem. Obecnie auto śmiga bez problemów.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było poważnych problemów z autem poza jedną sytuacją która okazała się pierdołą (patrz DROBNE USTERKI).

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V50