Zawieszenie
: Super zawias - połączenie sztywności, sprężystości oraz komfortu - tu Volvo trafiło w "10". Dodatkowo wyciszenie jest na najwyższym poziomie.
4,0
Całokształt
Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym samochodem; po prostu sprawia ogromną przyjemność z jazdy, daje poczucie bezpieczeństwa i pewności, że dowiezie zawsze do celu. Mega wygodne, świetnie wyciszone, dobrze wyposażone i nie wyróżniające się niczym szczególnym spośród aut jeżdżących dookoła... czego chcieć więcej? Może tylko trochę więcej miejsca. Jak dla mnie auto ideał.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na początku nadmienię, że nie lubię diesli :) Ale jeżeli miałbym go ocenić, to jak najbardziej jest ok - fajna dynamika, jeszcze lepsza elastyczność i co mile zaskakuje - bardzo dobra reakcja na dodanie gazu. Dźwięk jak to w 4-cylindrowym dieslu - bocian, tylko taki trochę cichszy niż inne :) Spalanie około 5.5 - 6L/100 więc bardzo ok.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo krótki skok lewarka, super precyzyjna zmiana biegów bez użycia siły. Zestopniowanie w porządku - 5 bieg, 140 km/h i jakieś 2700 RPM.
5,0
Układ jezdny
Super zawias, dający poczucie pewności, bezpieczeństwa i pełnej kontroli nad autem; w połączeniu z ciasnym układem kierowniczym, IDEAŁ!
Komfort
5,0
Widoczność
Fotele to majstersztyk w dziedzinie wygody oraz trzymania bocznego. Są po prostu rewelacyjne! Jak dodamy super wyciszenie, pięknie grający system audio... nie chce się wysiadać, dlatego też biorąc pod uwagę, że to "tylko" kompakt, innej oceny niż doskonała, być nie może.
4,0
Ergonomia
Wzorowa - wszystko pod ręką, obsługa intuicyjna. Do czego można się przyczepić - do braku schowków... kieszenie w drzwiach to nieporozumienie - nie pomieszczą nic. Schowek pasażera bardzo mały.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem chłodno, zimą ciepło :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Brakuje trochę przestrzeni w tylnym rzędzie siedzeń oraz w bagażniku. Nie jest ciasno, ale chciałoby się trochę wiecej.
5,0
Wyciszenie
Jeździłem już różnymi autami, począwszy od kompaktów, kończąc na klasie wyższej. Wyciszenie w V50 powinno być wzorem dla innych; przy 140 km/h można bez podnoszenia głosu rozmawiać z pasażerami jak i przez zestaw głośnomówiący. Do kabiny, co dziwne, nie dochodzą denerwujące dźwięki klekota spod maski; wrażenie jakby auto było wyposażone w silnik benzynowy. Super, super, super!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 3 lata siadł jedynie moduł wentylatora chłodnicy więc to nie dużo zakładając, że przejechałem już nim 100 tys km. Spalanie na poziomie 5,5 - 6L/100 można uznać za bardzo dobry wynik biorąc pod uwagę masę auta oraz moją ciężką nogę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę kilkunastu tysięcy zł możemy cieszyć się bardzo udanym konstrukcyjnie samochodem, dającym niesamowitą frajdę z jazdy, nie rujnującym portfela i wzbudzającym zaufanie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zepsuł się tylko moduł wentylatora chłodnicy
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW
[l/100km]