Silnik
: Można to ująć tak: 'jest moc'. Nigdy nie miałem turbo diesla i po przesiadce ze 128 konnej benzynki moc i elastyczność V50 mnie zaskoczyła.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Poszarpywanie przy odpaleniu na zimnym - trudna do zdiagnozowania awaria jakiegoś zaworka
Układ elektryczny
: Alternator - za niskie napięcie daje w tym aucie dziwne objawy
4,0
Całokształt
Świetne auto którym przyjemnie się jeździ i które dobrze wygląda. Jest to mój 6 z kolei samochód i spełnia praktycznie wszystko to czego oczekuję od dobrego auta.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dynamiczny, mocny silnik. Naprawy trochę kosztują w porównaniu z benzynką, no ale to standard jeśli chodzi o diesle. Kosztowne usterki to np. wtryskiwacze czy zawór EGR,
4,0
Skrzynia biegów
Nieco haczący 2 bieg, ponoć typowa przypadłość. Do wrzucania wstecznego trzeba się przyzwyczaić bo można się pomylić i wbić go zamiast 1-ki - nie ma ogranicznika jedynie sygnał dźwiękowy. Poza tym OK, 6 bieg się przydaje przy większych prędkościach
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze się prowadzi zarówno przy mniejszych jak i większych prędkościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Wygodny samochód, jedyną wadą jak dla mnie jest dość twarde zawieszenie, odczuwalne zwłaszcza po przesiadce z 'kanapy' jaką był Avensis. Z czasem można się przyzwyczaić i ja już tego w ogóle teraz nie odczuwam.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Brakuje trochę popielniczki/śmietniczki która była do dokupienia jako dodatkowe akcesorium. Bardzo fajny patent ze składaniem oparcia przedniego fotela pasażera (można przewieźć naprawdę długie przedmioty), przydatne domykanie szyb z pilota.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima chłodzi naprawdę skutecznie i szybko. Co do ogrzewania - jak na diesla, szybko się nagrzewa. Automatyczna regulacja temperatury działa prawidłowo. Dwustrefowa klimatyzacja to fajny i przydatny dodatek.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla rodzinki 2 + 1 auto jest wg mnie idealne. Może dla bardzo wysokich osób będzie ciaśniej (ja mam około 180 cm) ale wg mnie jest dobrze.
4,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie choć w 5 lat młodszym egzemplarzu było ciszej. No cóż chyba coś wygryzło trochę wygłuszenia na grodzi od strony silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sporo części, np. zawieszenia, pasuje z Focusa - ich ceny są przystępne. Większe koszty pojawiają się przy serwisie silnika ale to wynika z faktu że to diesel. Auto rzadko ogląda serwis więc jest dobrze. Dość duże spalanie jak na diesla.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie auto jest warte swojej ceny. Jeździ się świetnie i to że to Volvo a nie Focus mi akurat się podoba :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z takich stale występujących drobiazgów to skrzypi nieco fotel kierowcy i popiskują plastiki z tyłu. Czasem haczy 2 bieg a komputer spalania przekłamuje o jakieś 0.7l/100. Poza tym właściwie nie występują inne problemy - rzadko się coś psuje, w porównaniu z Avensis (ponoć wzorcem bezawaryjności) V50 jest rewelacyjne :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poszarpywanie przy odpaleniu na zimnym (ciężkie do zlokalizowania - wina jakiegoś zaworka). zawór EGR (kosztowny), pęknięta miska olejowa (nie z winy przyhaczenia nią!), alternator (dawał dziwne objawy - mruganie panelu radia, zapalanie kontrolek od trakcji itp).
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW
[l/100km]