Szukaj

Ocena kierowcy - Volvo V50

zej, 8 lat temu
Silnik 2.0 TD 136KM 100kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : na prawdę mocny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : chłodnica klimatyzacji
Zawieszenie : łożyska kół
4,0
Całokształt
dobrze jeżdżące, dynamiczne małe kombi
Wrażenia
5,0
Silnik
Dynamiczny, elastyczny, dla większości będzie wystarczający. Bez problemu się wyprzedza. Co prawda ma wyraźny dźwięk diesla.
4,0
Skrzynia biegów
Zmiana biegów wystarczająco precyzyjna. Minus to drążek wpada w słyszalne wibracje na biegu jałowym.
5,0
Układ jezdny
Świetny układ kierowniczy - precyzyjny i nie za lekki. Zawieszenie dające pewność prowadzenia, mimo ciężkiego silnika nie wpada szybko w podsterowność. Komfort wystarczający szczególnie na standardowych kołach 16". Porównując do Toyoty Avensis II mniej komfortowy ale znacznie pewniej prowadzący się. Z nowszych samochodów podobnej klasy to mam porównanie z Seatem Leonem ST 1.6 TDI 2016 r. i Volvo jednak pewniej się prowadzi, ma zdecydowanie lepszy układ kierowniczy i lepiej reaguje na największe nierówności.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu i na boki bardzo dobra. Słabsze światła mijania. Seat Leon wersja z halogenami jest lepsza pod tym względem, Toyota Avensis też.
4,0
Ergonomia
Zdecydowana większość wydaje się przemyślana i mi pasuje. Wyjątek to włączanie świateł długich, które mi bardziej odpowiada w Toyotach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko gra, nawet diesel szybko się nagrzewa.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca z tyłu jak na kompaktowe kombi. Seat Leon kombi ma go znacznie więcej. Bagażnik też niezbyt duży, jednak ma znacznie lepiej rozwiązany sposób jego powiększania - składanie nie tylko oparć ale i siedzisk co powoduję, że jest płaska podłoga bez żadnych dodatkowych podłóg w bagażniku, a przede wszystkim postawione do pionu siedzisko powoduje, że bagaż nie będzie tak łatwo się przesuwał w kabinie podczas hamowania.
4,0
Wyciszenie
Silnik przy niskich prędkościach mógłby być cichszy. Prędkości autostradowe dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie mieszane przy spokojnej jeździe do 5,5 l/100km, a bez oszczędzania 6,5. Ciągła jazda autostradą około 150 km/h podnosi zużycie do 7,5. Ceny części przyzwoite - dużo od Forda.
4,0
Stosunek jakość/cena
Obecnie do kupienia jako używany to dobra opcja.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Rwą się uszczelki w drzwiach. Padł silniczek ustawienia świateł. Hałasuje łożysko koła - trzeba będzie wymienić.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Była 2 razy wymieniana chłodnica klimatyzacji przez poprzedniego właściciela.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Volvo V50