Jeżdżę tym autem od 8 lat i jestem w 100% zadowolony. Wszechstronny, praktyczny, wygodny. Ma sportowe zacięcie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodny. Mało pali. Żadnych problemów z filtrem cząstek stałych. Musiałem tylko wymienić alternator przy 120 tys. km
4,0
Skrzynia biegów
Czasem dwójka wchodzi z lekkim oporem. W serwisie mówili, że tak ten model ma. Po rozgrzaniu silnika zjawisko znika całkowicie.
5,0
Układ jezdny
Żadnych problemów. Raczej twarde zawieszenie, auto trzyma się drogi jak przyklejone. Uwielbiam gnać nim po krętych mazurskich trasach i po pustych górskich szosach. Stworzone do pokonywania zakrętów !
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby.
5,0
Ergonomia
Mam wygodne sportowe fotele, plastik kokpitu bardzo miły w dotyku, skórzane elementy ...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super klima latem, zimą, jak na Szweda przystało, nagrzewa się błyskawicznie. W tym aucie nigdy mi szyby nie zaparowały! Nie wiem jak to robią...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająco duzo miejsca jak na moje potrzeby. Dorośli z tyłu mogliby miec więcej miejsca na nogi. Super system nagłaśniający i radio z mega silną anteną.
4,0
Wyciszenie
Powyżej 120 km/h zaczyna być głośno, ale nie drażniąco. Lubię słyszeć jak silnik pracuje.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak był nowy - serwisowanie słono kosztowało, choć obsługa jak w dobrym hotelu. Za luksus sie płaci i tyle. Marka zobowiązuje :-)
4,0
Stosunek jakość/cena
Oczywiście mógłby być tańszy, ale takiej wysokiej jakości za tą cenę nie oferuje żadna inna topowa marka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dźwignię kierunkowskazów musiałem wymienić po 5 latach, bo przestał działać krótki mrugacz (dotkniecie), który lubię używać przy wyprzedzaniu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Alternator padł przy 120 tys. km, ale auto dalej jeździło normalnie przez tydzień na akumulatorze.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW
[l/100km]