Inne
: Wykończenie i materiały - jak z klasy audi. nie ma badziewiarskich plastików jak np. w leonie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: pojawiają sięogniska rdzy przy relingach
Silnik
: szanuj turbinę i lej tylko 5w30 B4/B5, nie lej vervy bo zapchasz DPFa i EGR
4,0
Całokształt
Ogólnie jestem zaskoczony świetnym wykonaniem i wyposażeniem auta. Jest ciche mimo diesla pod maską. Zapewnia bardzo komfortowe przemieszczanie się. Jest cholernie dynamiczne jednak w mieście nie ma się co łódzić że spali mniej niż 7l. Waży ponad 1,5 t ale dzięki świetnemu zawieszeniu nie czuć tego na zakrętach. Zawieszenie mięsiste i odporne na dziury. Dobrze tłumi i wybiera nierówności. Zdecydowanie moje auto. Po 4 autach niemieckich (VW i SEAT) na długo pozostanę przy Volvo. Świetne audio. Volvo daje poczucie wyróżnienia się z tłumu niemieckich blaszaków i zawsze powoduje lekki uśmiech. To coś innego i lepszego
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra elastyczność na 4 i 5 biegu. Z szóstki idzie dopiero od 90 km/h - jest bardzo długa. Silnik pracuje gładko i stosunkowo cicho - absolutnie ciszej niż klekoczące tdi na pompowtryskach. 320 Nm obrotu jest takie samo jak w 2.0 tdi ale poczucie dynamiki jest zupełnie inne - lepsze
5,0
Skrzynia biegów
Lewarek o krótkim i mięsistym skoku. Dobrze leży w dłoni. Ruch jedynie nadgarstka. Skrzynia wydaje się solidna i wytrzymała jak na niemały moment - 320 Nm,
Należy uważać na sprzęgło - broń boże unikać katowania na światłach i ruszania z zaniskich obrotów - lepiej przychamować i ruszać z 1 biegu niż męczyć na 2.
5,0
Układ jezdny
Cóż, wielowahacz z tyłu i płyta podłogowa fokusa to tylko zaleta. Prowadzenie jest pewne i przewidywalne. DSC reaguje tylko wtedy kiedy musi. Idelanie tłumi nierówności - u mnie na 17 calowych felgach. Na zimowych stalówkach 16 cali - zawieszenie pracuje zdecydowanie głośniej
Komfort
4,0
Widoczność
Słaby punkt to lusterka - za małe
5,0
Ergonomia
Pełno schowków (m.in. siatki w fotelach przednich, na oparciach i w kanapie, podłokietnik oraz użyteczne przestrzeń za panelem sterującym) i wszystkie podświetlane. Dzielona kanapa i pomysłowe rozwiązania w bagażniku, czynią z niego fajne, szybkie i całkiem ekonomiczne kombi.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima wydajna. Bardzo fajny pomysł z automatycznym czujnikiem włączania obiegu zamkniętego przy nadmiarze spalin na zewnątrz. Zimą pomaga elektryczna nagrzewnica.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele kierowcy i pasażera z przodu - idealnie wygodne. Wystarczająco miejsca na długą i wygodną podróż. Niemieckie auta mają się czego powstydzić.
Z tyłu to klasa kompakt więc miejsca wystarczy - V70 to to nie jest. Bagażnik starczy w zupełności na rodzinny wypad. Równomierne kształty.
4,0
Wyciszenie
Doskonałe to jest w lexusie. Tutaj mimo że to diesel - zdecydowanie ciszej niż w tdi. GENIALNE AUDIO!!! Golf, seat leon 05-12 - bez porównania. Volvo wypada tu co najmniej o klasę wyżej. Ogólnie ma się wrażenie siedzenia w aucie o klasę wyżej.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma się co oszukiwać. W cyklu miejskim przy spalaniu całego baku, mimo że komputer pokazuje 6,3 l , zejść poniżej 7 litrów równa się chyba z przepychaniem auta. w trasie 5,5-6 litrów to nie problem. Silnik 2.0 musi swoje wypić. Oczywiście mniejsze spalanie latem.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest tanie, ale daje w zamian dużo satysfakcji.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Psuje się elektronika. Np. nie należy przysiaskać wszystkiego jak na konsoli ps3. to tylko elektronika. Różne pierdoły mogą się zepsuć, np. zawieszają się klapy od nawiewów ale to może wystąpić w każdym aucie z climatronikiem. Zaiweszają się czujniki parkowania
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Należy szanować turbinę i sprzęgło. u mnie po zmianie oleju na 5w30 A1/A3 (zalecany do tego silnika) nastąpił wyciek oleju do intercoolera. Powyżej 200000 km możnaa śmiało lać 10W40. Jeśli 5W30 to tylko A5/B4/B5. NIE LAĆ VERVY z filtrem cząstek stałych!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW
[l/100km]