Silnik
: Bardzo łatwo się wyprzedza dzięki dużemu momentowi obrotowemu.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Błąd przednich czujników zderzeniowych, podczas deszczu.
5,0
Całokształt
Auto jest świetne. Daje radość z jazdy, aż nie chce się wyśiadać. Długie trasy 1000km na raz to nie problem. W mieście czuć masę auta ale silnik daje radę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik na pewno nie jest najcichszy ale dynamikę ma wspaniałą.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa ciężko i czasem trzeba użyć siły ale jest precyzyjna.
4,0
Układ jezdny
Auto jest sztywne i prowadzi się doskonale. Można dokładnie wyczuć układ jezdny i wie się kiedy przesadzamy.
Komfort
5,0
Widoczność
Super lusterka boczne, dają dobre wyczucie odległości.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Małe schowki w drzwiach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Siłę nawiewu trzeba czasem samemu skorygować ręcznie, bo za mocno wieje.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z tyłu nie brakuje, z przodu lepiej nie mieć powyżej 100kg.
4,0
Wyciszenie
Do 180 km/h cicho.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto w mieście pali 7, poza 6. Ceny napraw oczywiście poza ASO nie różnią się od innych samochodów tej klasy. Część o ile pasują od forda (całe zawieszenie i silnik) są tanie, reszta droga.
4,0
Stosunek jakość/cena
Volvo v50 kosztuje trochę więcej niż auta tej samej klasy ale warto.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przednie czujniki zderzeniowe wrażliwe na deszcz.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
20 tys. przejechane i nic.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TD 136KM 100kW
[l/100km]